Лихівська селищна рада
П'ятихатський район Дніпропетровська область
Рішення сесії
від 23 грудня 2019р. № 1310 – 46/VІІ
Про Програму інформатизації Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 -2022 роки
Опубліковано 03 січня 2020

          Керуючись Законами „Про доступ до публічної інформації”, „Про публічні закупівлі”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, Указом Президента України від 12 січня  2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку „Україна – 2020” (далі – Стратегія сталого розвитку „Україна – 2020”), Постановою Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: „Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року                    № 386-р „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, від 17 січня 2018 року № 67-р „Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації”, від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України” (із змінами), рішенням Дніпропетровської обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VI „Про Стратегію розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року”, постановами Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2016 року№ 294 „Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України” та від 30 січня 2019 року № 56 „Деякі питання цифрового розвитку”, рішенням  Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018 року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки»,  враховуючи висновки й  пропозиції постійної   комісії  з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики, с е л и щ н а   р а д а    в и р і ш и л а:

     1. Затвердити  Програму інформатизації Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020-2022 роки (додається).

     2. Виконавчому комітету селищної ради вжити заходи щодо фінансування Програми в 2020 році.


    3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії селищної ради.


                                                                                                                                                                                  

 Селищний голова                                                                     Л.С.ГОРБЕНКО








































                 Додаток

до рішення  селищної ради

від 23.12.2019 року №1310–46/VІІ
















Програма інформатизації

Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади

на 2020  -2022 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смт. Лихівка

2019 рік

І. Вступ

Розвиток цифрової економіки України полягає у створенні ринкових стимулів, мотивацій, попиту та формуванні потреб щодо використання цифрових технологій, продуктів та послуг серед українських секторів промисловості, сфер життєдіяльності, бізнесу та суспільства для їх ефективності, конкурентоздатності та національного розвитку, зростання обсягів виробництва високотехнологічної продукціїта благополуччя населення. Саме це визначено в Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 67-р (далі – Концепція розвитку цифрової економіки).

Запобігання потенційним та розв’язання існуючих проблем під час упровадження відповідних стимулів для цифровізації економіки може бути здійснене завдяки розробці та реалізації регіональних програм інформатизації. Власне, інформатизація або інформаційно-комунікаційні та цифрові технології й передбачають сукупність взаємопов’язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на формування умов для забезпечення потреб і реалізації прав громадян і суспільства на засадах створення, розвитку, використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, їх електронно-комунікаційну взаємодію із застосуванням електронно-цифрових пристроїв, засобів та систем.

Селищна програма інформатизації Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 – 2022 роки (далі – програма) визначає основні засади реалізації регіональної політики у сфері інформатизації та електронного урядування Лихівської громади. Відповідно до чинного законодавства програма розроблена як складова Національної програми інформатизації України,  Регіональної програми інформатизації «Електронна Дніпропетровщина» на 2020-2022 роки з урахуванням її завдань та визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності Лихівської селищної ради та її виконавчого комітету,  соціально-економічного розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади шляхом упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ) в усі сфери життєдіяльності регіону.

Програма позиціонується як стратегічний документ місцевого рівня, тому її реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Очікується, що всі зусилля буде спрямовано на успішну реалізацію завдань і заходів, передбачених програмою. Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого рівня, селищного бюджету, коштів донорів та приватних джерел, дасть змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у програмі.

Програма спрямована на подальший розвиток електронного урядування (далі – е-урядування) та електронної демократії (далі –
е-демократія). Запровадження технологій е-урядування та е-демократії має на меті стимулювання політичної активності особистості та сприяння її політичній соціалізації. З іншого боку, на якісно новий рівень виходять відносини між органами влади і громадянами та бізнесом. Для координації своїх дій держава отримує максимально повні дані про позицію громадян, а останні мають відкритий доступ до офіційної інформації, можливість висловлювати свої побажання та слідкувати за їх виконанням, підтримувати реальний діалог із представниками влади в режимі онлайн, лобіювати прийняття важливих законів чи рішень.

Програма також враховує положення щодо напрямів публічної політики в Україні, які знайшли відображення в законах України „Про доступ до публічної інформації”, „Про публічні закупівлі”, „Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”, Указі Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку „Україна – 2020” (далі – Стратегія сталого розвитку „Україна – 2020”), Постанові Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: „Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”, розпорядженнях Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, від 17 січня 2018 року № 67-р „Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації”, від            24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України” (із змінами), рішенні Дніпропетровської обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VI „Про Стратегію розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року”, постановах Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2016 року№ 294 „Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України” та від 30 січня 2019 року № 56 „Деякі питання цифрового розвитку”, рішенні  Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки».

Реалізація завдань і заходів програми шляхом упровадження цифрових технологій має значно стимулювати розвиток відкритого інформаційного суспільства у громаді, як одного з істотних факторів розвитку демократії у країні, підвищення продуктивності, економічного зростання, а також підвищення якості життя як мешканців громади, так і населення України в цілому, відповідно до Концепції розвитку цифрової економіки.

         Завдання програми враховують такі напрями: організаційне та методичне забезпечення програми, упровадження технологій е-урядування в Лихівській селищній раді та її виконавчому комітеті, формування системи місцкевих електронних інформаційних ресурсів, розвиток телекомунікаційного середовища в громаді, організація захисту інформації, підтримка працездатності та забезпечення функціонування існуючих систем.


ІІ. Стан інфраструктури інформатизації та пріоритетні напрямисоціально-економічного розвитку регіону

 

Аналіз стану цифрового розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади у 2019 році здійснювався на основі вивчення статистичних показників у цій галузі, результатів реалізації відповідної  програми на 2017-2019 роки.

Стан доступу до мережі Інтернет. Кількість інтернет-користувачів у громаді за підсумками 2018-2019 року збільшилася на 7%.

Мобільні телефони отримують все більшу частку ринку доступу до мережі Інтернет.

Стан цифрового розвитку громади. 

    Стан цифрового розвитку громади за різними напрямами діяльності такий.

У галузі охорони здоров’я. Першочерговим завданням у галузі охорони здоров’я є забезпечення доступу Лихівської селищної амбулаторії загального ї практики сімейної медицини до швидкісного інтернету, яким на цей час забезпечено не на достатньому рівні (середня швидкість доступу до інтернету становить до 5 мб/с).

Забезпеченість сучасною комп’ютерною технікою амбулаторії становить 100%.

В даний час упроваджується субпроєкт „Підтримка реформування системи охорони здоров’я Дніпропетровської області” проєкту Світового банку „Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей”, яким передбачено та частково створено єдиний DATA-центр медичної інформації на первинній ланці надання медичної допомоги, що містить електронну медичну картку, реєстрацію пацієнтів, рецепт.

Ураховуючи потреби об’єднання в єдину інформаційну систему всіх ланок надання медичної допомоги, цей проєкт потребує розширення, що обумовлює додаткові витрати на програмне забезпечення та навчання.

У межах виконання Закону України „Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості” необхідно провести  придбання медичного обладнання для надання медичних послуг із застосуванням телемедицини.

У Дніпропетровській області запроваджено сучасну єдину оперативно-диспетчерську службу „103”. Створено потужний телекомунікаційний центр, оснащений спеціалізованим обладнанням та програмним забезпеченням,  забезпечено прийом екстрених викликів відповідно до Закону України „Про екстрену медичну допомогу”,Порядку передачі викликів екстреної медичної допомоги за єдиним телефонним номером „103” у телекомунікаційній мережі загального користування,затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації Українивід 18 червня
2013 року №324.

У освітній галузі. Комунальний заклад «Лихівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ  ступенів» разом з філіями  оснащені комп’ютерними  класами та мають  доступ до швидкісного інтернету.

Стан розвитку інтернет-ресурсів органу місцевого самоврядування. Моніторинг офіційних інтернет-ресурсів органу місцевого самоврядування показав, що на порталі, який почав перетворюватися на складну інформаційну систему, представлено великий обсяг інформації, що стосується діяльності Лихівської селищної ради, відомостей про інфраструктуру та життєдіяльність громади, економіку та культуру, місцеві програми та нормативно-правові акти.

Безумовним плюсом такого підходу є спрощення та доступність для територіальної громади у вирішенні питання забезпечення свого представництва в інтернет-середовищі, а також зручності адміністрування сайту.

Подальший розвиток інтернет-ресурсу органу місцевого самоврядування повинен бути направлений на впровадження зручних сервісів для мешканців громади із доступними засобами ідентифікації для доступу до адміністративних послуг, отримання запитів на звернення, участі в обговоренні проєктів рішень, бюджету розвитку, розвитку інфраструктури громади тощо.

Стан покриття мобільним зв’язком 3G/4G. Завдяки активній розбудові та модернізації мереж мобільних операторів у  період з 2016 року (в тому числі після дозволу використання технології 4G) було значно збільшено покриття області бездротовими мережами швидкісного інтернету.

За даними операторів мобільного рухомого зв’язку, за цей період було модернізоване обладнання бездротової частини мереж шляхом заміни існуючого обладнання на обладнання з підтримкою 3G в смт. Лихівка.                Але цього недостатньо, є потреба в заміні обладнання з підтримкою 4 G та   у встановленні додаткових сучасних базових станцій для забезпечення надійного та якісного покриття на території сіл Байдаківка та Яковлівка. Це дозволило б  забезпечити достатню потужність та пропускну здатність мереж доступу для того, щоб користувачі мали змогу отримувати більші обсяги якісного швидкісного мобільного інтернету.

На цей час телекомунікаційні мережі основних мобільних операторів забезпечують бездротовий доступ до мережі Інтернет за технологією 3G для 60% населення громади, а  за технологією 4G –населення громади не забезпечене взагалі.

Стан розвитку телекомунікаційної інфраструктури селищної ради та реалізація місцевих програм інформатизації. 

На базі комунального підприємства „Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр” Дніпропетровської обласної ради” (далі – КП ГІКНВЦ ДОР) діє захищений телекомунікаційний центр
(далі – ТКЦ), який об’єднує 43 сервери, 6 технологічних систем, 3 сховища даних.

На базі захищеного ТКЦ області активно розвиваються корпоративні хмарні сервіси (система електронного документообігу, реєстр територіальних громад, віртуальний офіс електронних послуг, платформа створення вебсайтів тощо).

Ці сервіси є захищеними відповідно до діючого атестату відповідності на комплексну систему захисту інформації.

ТКЦ забезпечує:

функціонування системи інформаційно-аналітичного забезпечення органів влади – типовий набір стандартного і спеціального програмного забезпечення та загальнодоступних електронних сервісів та систем;

дію єдиної регіональної інформаційно-телекомунікаційної мережі місцевих органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;

єдиний інформаційний вебпростір органів державної влади та органів місцевого самоврядування, що об’єднує з урахуванням процесів децентралізації понад 300 вебсайтів, у тому числі регіональну платформу порталів ОТГ із понад 50 сайтів;

адміністрування системи електронного документообігу.

Спільно з виконавчим комітетом селищної ради здійснюється постійна координація питань щодо впровадження типових рішень у сфері інформаційних технологій та електронного урядування, у тому числі із застосуванням корпоративних хмарних технологій на базі ТКЦ області.

Результати аналізу стану цифрового розвитку громади. Аналіз сучасного стану інформатизації або цифрового розвитку громади дозволяє визначити такі основні проблеми, що потребують вирішення:

відсутність мотивації ІТ-бізнесу для створення зазначеної інфраструктури в сільській місцевості;

неефективне використання відкритого програмного забезпечення;

низький рівень громадян щодо використання технологій е-урядування та е-демократії;

помітна „цифрова нерівність” у використанні ІКТ між сільськими та міськими територіями;

необізнаність мешканців та суб’єктів господарювання громади щодо послуг, які надаються за допомогою ІКТ;

низькі показники якості доступу до мережі Інтернет у розрізі населених пунктів громади;

Вирішення проблемних питань може бути здійснено лише шляхом реалізації комплексу взаємопов’язаних заходів та проектів, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів програми, узгоджених з міжнародними, національними, регіональними та місцевими пріоритетами цифрового розвитку економіки та суспільства.


ІІІ. Мета, завдання та пріоритетні напрями інформатизації громади

 

Метою програми є забезпечення доступу громадян до процесів цифрового розвитку суспільства через упровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій е-урядування, е-демократії, інших сучасних ІКТ шляхом модернізації системи публічного управління соціально-економічним розвитком громади, розвитку інфраструктури відкритих даних, телекомунікаційного середовища та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав.

Програма передбачає:

урахування основних напрямів соціально-економічного розвитку області, Національної програми інформатизації, Концепції розвитку цифрової економіки, Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні, Стратегії сталого розвитку „Україна-2020”, Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року, Стратегії розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади та узгодження з ними пріоритетів інформатизації громади;

реалізацію завдань програми на 2020 – 2022 роки за принципами спадковості, поступовості та безперервності;

сприяння розвитку нормативно-правової бази у сфері створення, розповсюдження й використання інформаційних ресурсів, а також надання електронних послуг;

забезпечення організаційних і фінансових засад для реалізації завдань та заходів програми;

здійснення перерозподілу та концентрації ресурсів на користь найбільш актуальних і результативних напрямів інформатизації за результатами моніторингу виконання завдань;

надання пріоритету завданням інформатизації, що передбачають використання відкритого коду (вільне програмне забезпечення).

Цілями програми є:

прискорення процесу впровадження сучасних телекомунікаційних та цифрових технологій у сферах публічного управління, освіти, науки, охорони здоров’я, культури тощо;

підвищення якості електронних сервісів, зокрема за критеріями доступності та зручності;

розширення доступу до інформації про діяльність Лихівської селищної ради й органів місцевого самоврядування області та надання змоги безпосередньої участі як інститутів громадянського суспільства, так і громадян у процесах прийняття управлінських рішень;

забезпечення цифровими навичками та компетенціями публічних службовців і громадян, у тому числі шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх ІКТ та безперервності навчання;

поліпшення організаційної спроможності селищної ради щодо використання комп’ютерних, телекомунікаційних та цифрових технологій в їх діяльності, упровадження і застосування технологій е-урядування та
е-демократії;

         підтримка розвитку спроможності об’єднаної територіальної громади через використання сучасних ІКТ та впровадження типових рішень;

удосконалення та підтримка стану інформаційної безпеки інформаційно-телекомунікаційних систем Лихівської селищної ради;

подолання цифрового розриву шляхом розвитку цифрових інфраструктур, у тому числі сприяння в організації широкосмугового доступу для користувачів і підвищення показників якості доступу до мережі Інтернет;


Пріоритетними напрямами програми є:

         упровадження технологій е-урядування в Лихівській селищній раді та її виконавчих органах;

         розвиток телекомунікаційного середовища в громаді та організація захисту інформації;

 

Програмою передбачено виконання таких заходів:

організаційне забезпечення програми:

         проведення оцінювання стану цифрового розвитку ОТГ за визначеними показниками;

         інвентаризація інформаційних та програмно-технічних ресурсів усіх структурних підрозділів виконавчого комітету Лихівської селищної ради з урахуванням вимог нормативно-правових актів стосовно використання комп’ютерних програм;

         розробка нормативно-правових та технічних документів щодо: організації виконання завдань програми, створення, упровадження та адміністрування інформаційних систем, програмно-технічних комплексів, засобів інформатизації, механізмів інтеграції систем; організації цифрових робочих місць службовців. 

         організація навчання фахівців виконавчого комітету селищної ради, у тому числі на базі спеціалізованих установ та підприємств, з питань цифрових навичок та компетенцій. Постійне підвищення  кваліфікації фахівців КП ГІКНВЦ ДОР (адміністраторів мереж та баз даних, захисту інформації тощо);

         сприяння формування потреб населення у використанні цифрових технологій громадянами та розвитку відповідних цифрових компетенцій, у тому числі шляхом розповсюдження мультимедійної та печатної продукції, тощо;

         участь в регіональних семінарах, круглих столах, відеоконференціях за участю керівників органів влади, науковців, представників громадських організацій та бізнес-структур щодо впровадження новітніх інформаційних технологій, е-урядування тощо;

         упровадження технологій е-урядування в Лихівській селищній раді та виконавчому комітеті селищної ради;

         розвиток системи електронного документообігу;

         упровадження пілотних проектів із реалізації електронних сервісів та систем у територіальній громаді;

         упровадження типових рішень у виконавчому комітеті селищної ради;

         запровадження проектів електронної демократії;

         розвиток телекомунікаційного середовища в громаді та організація захисту інформації:

         розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної (мережі) інфраструктури.

         упровадження технологій швидкісної передачі даних з використанням регіональної мережі  ІР-телефонії на території громади на базі ТКЦ області;

         придбання засобів інформатизації для Лихівської селищної ради та її виконавчих органів, обладнання, ліцензійного програмного забезпечення, комплектуючих частин;

         поновлення ліцензій на використання раніше придбаного програмного забезпечення.


IV. Принципи формування та виконання програми

Принципи формування програми передбачають:

         відкритість та прозорість процесу формування завдань та заходів програми, забезпечення участі в ньому громадян та представників бізнесу;

         системність, комплексність, взаємоузгодженість та наукову обґрунтованість завдань та заходів програми;

         ресурсну забезпеченість програми;

         випереджаючий розвиток нормативно-правової бази регулювання відносин учасників створення та реалізації програми.

Реалізація програми має здійснюватися з додержанням таких основних принципів:

узгодженість місцевих пріоритетів інформатизації з основними напрямами соціально-економічного розвитку області та Національної програми інформатизації;

спадковість, поступовість і безперервність під час реалізації завдань програми на наступні роки;

відкритість, прозорість процесу виконання завдань та заходів програми;

випереджаючий розвиток нормативно-правової бази з урегулювання відносин учасників створення, розповсюдження й використання інформаційних продуктів і послуг;

моніторинг та оцінювання виконання завдань.

Успішність реалізації програми забезпечується:

належним ступенем координації, розробки та реалізації регіональної, міжгалузевих, відомчих програм інформатизації щодо цілей, етапів, ресурсів та об’єктів робіт;

належним рівнем організаційного й фінансового забезпечення реалізації завдань інформатизації;

ефективним управлінням ресурсами (їх перерозподілом та концентрацією на користь пріоритетних та найбільш результативних напрямів інформатизації) на основі постійного моніторингу виконання завдань.

Завданнями програми передбачено продовження напрямів розвитку інформатизації громади, започаткованих у програмі інформатизації за попередні роки.

Передбачаються такі джерела фінансування програми:

кошти обласного бюджету (у разі необхідності досягнення загальнодержавних цілей – кошти державного бюджету на засадах співфінансування);

кошти селищного бюджету (у тому числі на засадах співфінансування);

інші джерела, не заборонені чинним законодавством України.


V. Організаційне забезпечення виконання програми


Функції замовника та координація робіт щодо виконання завдань програми покладаються на відділ загально-організаційного забезпечення при виконвчому комітеті Лихівської селищної ради.

Функції, пов’язані з наданням послуг із забезпечення функціонування систем інформаційно-аналітичного забезпечення виконавчого комітету Лихівської селищної ради на виконання завдань програми, здійснює КП ГІКНВЦ ДОР.

Нагляд за формуванням і виконанням програми, аналіз результатів виконання окремих завдань (робіт) та оцінювання їх якості здійснює керівник програми.

Розгляд питань формування й виконання програми здійснює науково-технічна рада з питань інформатизації облдержадміністрації (далі – НТР).

Лихівська селищна рада надає на розгляд НТР проект місцевої програми інформатизації. 

Виконання завдань програми розраховано на 3 роки. Програма реалізовується в один етап.

Відділ загально-оргнізаційного забезпечення при виконавчому комітеті Лихівської селищної ради щокварталу до 10 числа місяця, що настає за звітним, надає інформацію про її виконання до управління інформаційних технологій та електронного урядування облдержадміністрації.


VI. Очікувані результати у сфері інформатизації та їх вплив на соціально-економічний розвиток громади

 

         У результаті досягнення цілей програми значними надбаннями цифровізації, що прискорять успіх у вирішенні завдань соціально-економічного розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, стануть:

отримання громадянами рівного якісного доступу до послуг у сферах освіти, охорони здоров’я, соціального захисту тощо;

створення потужних інформаційних ресурсів для надання електронних адміністративних послуг;

підвищення ступеня інтегрованості громади у світовий інформаційний простір;

побудова сучасної місцевої системи публічного управління з питань розвитку громади та області вцілому.

         У результаті виконання завдань і заходів програми очікується:

залучення громадян до процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень громади шляхом широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій завдяки впровадженню та підтримці в актуальному стані на офіційному сайті громади електронних сервісів звернень громадян, обговорень проектів розпорядчих документів, бюджету участі, формуванню електронної платформи громадської ради тощо;

забезпечення доступу для громадян та бізнес-структур на всій території громади до систем електронних сервісів через розвиток телекомунікаційного середовища та впровадження електронних сервісів у сфері освіти, охорони здоров’я та житлово-комунального господарства тощо;

охоплення системами безпаперового документообігу Лихівської селищної ради та її виконавчого комітету з використанням електронного цифрового підпису та інших систем ідентифікації з метою:

запровадження комплексної системи освіти у сфері використання комп’ютерних технологій, загальних і професійних цифрових компетенцій для мешканців громади, посадових осіб Лихівської селищної ради та виконавчого комітету шляхом:запровадження системи проведення постійних курсів підвищення кваліфікації з питань інформатизації на базі ДРІДУ НАДУ; запровадження хмарних сервісів для організації дистанційного навчання населення з питань використання інформаційних технологій; розроблення та запровадження постійно діючих  онлайн-сервісів, вебінарів, інфографіка тощо з правил користування електронними послугами, різноманітними пошуковими системами та сервісами;

організації цифрових робочих місць.

дотримання вимог законодавства у сфері захисту інформації.

За попередніми оцінками тільки за рахунок оптимізації управлінських процесів та ефективного функціонування органів влади з використанням сучасних інформаційних технологій та сервісів е-урядування можна забезпечити збільшення показників соціально-економічного розвитку громади на 3 – 5%.

         Застосування передових інноваційних технологій у рамках виконання заходів програми дозволить забезпечити подальший розвиток цифрової економії та інформаційного суспільства у громаді, інтегрувати громаду до світового простору та прискорити сталий економічний розвиток. 


Секретар селищної ради                                                         Т.Л.Сельніцька

ПАСПОРТ

Програми інформатизації Лихівської селищної  

об’єднаної територіальної громади

на 2020 – 2022 роки

1. Назва: Програма інформатизації  Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади  на 2020 – 2022 роки (далі – Програма).

          2. Підстава для розроблення: Закон України „Про Національну програму інформатизації”, Указ Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 „Про Стратегію сталого розвитку „Україна-2020”, Постанова Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII „Про Рекомендації парламентських слухань на тему: „Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України”, постанови Кабінету Міністрів України від 12 квітня2000 року № 644 „Про затвердження Порядку формування та виконання регіональноїпрограми і проекту інформатизації” (зі змінами), від 14 квітня 2016 року № 294 „Про затвердження Програми діяльності Кабінету Міністрів України”, розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р „Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні”, від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України”(зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 67-р „Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018 –2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації”, рішення Дніпропетровської обласної ради від 26 вересня 2014 року № 561-27/VI „Про Стратегію розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року”, рішення  Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки».

3. Замовник Програми або координатор:  виконавчий комітет селищної ради.

4.Інформаційно-аналітичний центр: комунальне підприємство «Головний інформаційно-комунікаційний і науково-виробничий центр» Дніпропетровської обласної ради (за згодою), директор – Гебрін Віталій Анатолійович, проспект Олександра Поля, 2, м. Дніпро, 49004,
тел: 742 88 70, 744 70 83.

5. Мета: забезпечення доступу громадян до процесів цифрового розвитку суспільства через упровадження інноваційних підходів, інструментів та технологій е-урядування, е-демократії, інших сучасних ІКТ шляхом модернізації системи публічного управління соціально-економічним розвитком громади, розвитку інфраструктури відкритих даних, телекомунікаційного середовища та забезпечення рівності громадян незалежно від місця їх проживання в дотриманні їх конституційних прав.


6. Початок:  2020 рік, закінчення: 2022 рік.

7. Етапи виконання: Програма виконується в один етап.

8. Відповідальні за виконання: структурні підрозділи апарату виконавчого комітету селищної ради, громадські організації (за згодою), оператори та провайдери телекомунікацій, що діють на території області (за згодою).


9. Загальні обсяги фінансування, у тому числі видатки державного, обласного та місцевого бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України:


Джерела

фінансування

Обсяг фінансування, усього

За роками виконання (тис. грн.)


2020

2021

2022

Державний бюджет

Обласний бюджет

Селищний бюджет

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

Інші джерела

УСЬОГО

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

В межах бюджетних призначень

       

10. Контроль за виконанням здійснює постійна комісія селищної ради з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики.


Секретар селищної ради                                                                    Т.Л.Сельніцька


Додаток 1до Програми

ПЕРЕЛІК

завдань і заходів Програми інформатизації 

Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади  на 2020–2022 роки


Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання)

Зміст заходів Програми з виконання завдання

Відповідальні за виконання

Строки виконання

Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн

Очікуваний результат виконання заходу, у тому числі за роками виконання

 

Джерела фінансування

2020 рік

2021 рік

2022 рік

Усього

  • Організаційне та методичне забезпечення Програми

 

1.1. Проведення щорічної інвентаризації інформаційних та програмно-технічних ресурсів усіх структурних підрозділів виконавчого комітету селищної ради    з урахуванням вимог нормативно-правових актів з використання комп’ютерних  програм

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради


2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

-

-

5.0

5,0

Оцінка ефективності реалізації завдань Програми.

Підвищення ефективності використання коштів місцевих бюджетів на заходи з упровадження інформаційних технологій Дотримання вимог законодавства у сфері використання  ліцензійного програмного забезпечення

 

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

-

-

5,0

5,0

Інші джерела

-

-

-

-

2.Упровадження технологій

е-урядування

у селищній раді та її  виконавчому комітеті

 

 

 

2.1. Розвиток систем електронного документообігу

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

20,0

20,0

20,0

60,0

Забезпечення ефективного впровадження Закону України „Про електронні документи та електронний документообіг” у селищній раді та її виконавчому комітеті. Поширення системи у громаді


Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

20,0

20,0

20.0

60,0

Інші джерела

-

-

-

-

2.2. Упровадження пілотних проектів із реалізації електронних сервісів та систем у селищній раді та її виконавчому комітеті


Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради


2020– 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

15,0

15,0

15,0

45,0

 

Забезпечення розвитку сучасних електронних сервісів та систем у виконавчому комітеті селищної ради


Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

15,0

15,0

15,0

45,0

Інші джерела

-

-

-

-

2.3. Упровадження типових рішень у

селищній раді та її виконавчому комітеті

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

15,0

15,0

15,0

45,0

Підвищення ефективності роботи місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

15,0

15,0

15,0

45,0

Інші джерела

-

-

-

-

2.4. Запровадження проектів зі створення інструментів (сервісів) із застосуванням відкритих даних тощо


Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради

 

 

Загальний обсяг,

у т.ч.

20,0

20,0

20,0

60,0

Забезпечення права кожного на доступ до інформації, що перебуває у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених  Законом України „Про доступ до публічної інформації”, та інформації, що становить суспільний інтерес

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

20,0

20,0

20,0

60,0

Інші джерела

-

-

-

-

2.5.Розвиток інтегрованої платформи Інтернет-порталів органів виконавчої влади та місцевого самоврядування

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради


2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

50,0

50,0

50,0

150,0

Забезпечення доступу до інформаційних ресурсів, у тому числі до інформаційної мережі виконавчого комітету селищної ради

Державний бюджет





Обласний бюджет





Місцевий бюджет

50,0

50,0

50,0

150.0

Інші джерела





3. Розвиток телекомунікаційного середовища громади та формування

системи регіональних електронних інформаційних ресурсів, організація захисту інформації

 

3.1.Розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної (мережі) інфраструктури, у тому числі із застосуванням механізмів державно-приватного партнерства  на всій території Лихівської ОТГ.

Поширення технології  бездротової мережі у роботі селищної ради та її виконавчих органів

 


Управління інформаційних технологій та електронного урядування

облдержадміністрації,

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради


ЗАТ „Київстар Дж.Ес.Ем.” (за згодою), ЗАТ „МТС” (за згодою), КП ГІКНВЦ ДОР (за згодою)

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

50,0

50,0

50,0

150,0

Забезпечення доступу до інформаційних ресурсів, у тому числі до мережі Інтернет,  органів влади ОТГ

Упровадження бездротової мережі Wi-Fi, WiMax. Створення умов для вільного доступу до мережі Інтернет представників громадськості, депутатського корпусу.

Щорічне упровадження  не менше 20 зон доступу до бездротової мережі Wi‑Fi

 

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

50,0

50,0

50,0

150,0

Інші джерела

-

-

-

-

 

3.2. Упровадження технологій швидкісної передачі даних із використанням регіональної мережі

ІР-телефонії по всій території Лихівської ОТГ на базі телекомунікаційного центру (далі – ТКЦ) області

 

 

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

20,0

20,0

20,0

60,0

Упровадження технологій швидкісної передачі даних

до органів влади та органів місцевого самоврядування

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

20,0

20,0

20,0

60,0

Інші джерела

-

-

-

-

3.3. Створення та підтримка комплексних систем захисту інформації на регіональних програмно-технічних комплексах, інформаційних системах тощо

 

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради  та фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, селищна рада

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

5,0

5,0

5,0

15,0

Забезпечення захисту інформації в системі інформаційно-аналітичного забезпечення (далі – СІАЗ) області відповідно до вимог чинного законодавства

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

5,0

5,0

5,0

15,0

Інші джерела


-

-

-

-

4. Підтримка працездатності та забезпечення функціонування

існуючих систем

4.1. Підтримка безперебійного функціонування СІАЗ, ТКЦ та існуючих інформаційних систем області

Фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, селищна рада

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

5,0

5,0

5,0

15,0

Забезпечення функціонування регіональних інформаційних систем

 

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

5,0

5,0

5,0

15,0

Інші джерела


-

-

-

-

4.2. Підтримка існуючих телекомунікаційних сервісів та забезпечення функціонування широкосмугових захищених каналів зв’язку

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради  та фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, селищна рада

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

5,0

5,0

5,0

15,0

Забезпечення функціонування регіональних інформаційних систем

 

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

5,0

5,0

5,0

15,0

Інші джерела

-

-

-

-

4.3. Придбання засобів інформатизації для органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради  та фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, селищна рада

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

50,0

50,0

50,0

150,0

Оснащення сучасною комп’ютерною технікою виконкому

 

Державний бюджет





Обласний бюджет





Місцевий бюджет

50,0

50,0

50,0

150,0

Інші джерела


-

-

-

-

 

4.4. Придбання обладнання,

ліцензійного програмного забезпечення, комплектуючих

частин та приладів

для ТКЦ області


 

Відділ загально- організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради  та фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, селищна рада

 

2020 – 2022 роки

Загальний обсяг,

у т.ч.

30,0

30,0

30,0

90,0

Забезпечення надійного функціонування ТКЦ області та дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування програмного забезпечення

Державний бюджет





Обласний бюджет





Місцевий бюджет

30,0

30,0

30,0

90,0

Інші джерела






 

Всього за Програмою:

Загальний обсяг, у т.ч.

270,0

270,0

275,0

815,0

 

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцевий бюджет

270,0

270,0

275,0

815,0

Інші джерела

-

-

-

-



Секретар селищної ради                                                                                                                                         Т.Л.Сельніцька     


Додаток 2

до Програми




ПОКАЗНИКИ

оцінки ефективності виконання програми

 

І. Кількісні показники виконання програми

 

Назва напряму діяльності 

(пріоритетні завдання)

Кількісні показники 

виконання програми

Значення показника, за роками

Найменування показника

Усього за програмою

2020 рік

2021 рік

2022 рік

1. Організаційне та методичне забезпечення програми

1.1. Проведення оцінювання рівня цифрового розвитку ОТГ за визначеними показниками


Кількість проведених оцінювань

1

1

1.2. Проведення інвентаризації інформаційних та програмно-технічних ресурсів усіх структурних підрозділів виконавчого комітету селищної ради  з урахуванням вимог нормативно-правових актів стосовно використання комп’ютерних програм


Кількість проведених інвентаризацій

3

1

1

1

1.3. Організація навчання фахівців виконавчого комітету селищної ради, у тому числі на базі спеціалізованих установ та підприємств, з питань цифрових навичок та компетенцій. Постійне підвищення  кваліфікації фахівців

КП ГІКНВЦ ДОР (адміністраторів мереж та

баз даних, захисту інформації тощо)


Чисельність фахівців,

які пройшли навчання

20

осіб

7

7

6

2. Упровадження технологій е-урядування в селищній раді та її виконавчому комітеті

2.1. Розвиток системи електронного документообігу

Чисельність нових користувачів

2 осіб

2

-

-

2.2. Упровадження пілотних проектів із реалізації електронних сервісів та систем у територіальних громадах


Кількість упроваджених проектів

3

1

1

1

2.3. Упровадження типових рішень у виконавчому комітеті селищної ради


Кількість упроваджених проектів

7

2

2

3

2.4. Запровадження проектів зі створення інструментів (сервісів) із застосуванням відкритих даних тощо


Кількість упроваджених проектів

13

3

5

5

2.5. Запровадження та розвиток проектів

е-демократії


Кількість упроваджених проектів

9

3

3

3

2.6. Розвиток інтегрованої платформи Інтернет-порталу Лихівської ОТГ


Кількість інтегрованих платформ

1

1

1

1

3. Розвиток телекомунікаційного середовища регіону та організація захисту інформації

3.1. Розвиток та поширення широкосмугової мультисервісної (мережі) інфраструктури, у тому числі із застосуванням механізмів державно-приватного партнерства на всій території громади

Чисельність абонентів мережі

в системі інформаційно-аналітичного забезпечення

1000 осіб

300

300

400

3.2. Упровадження технологій швидкісної передачі даних з використанням регіональної мережі ІР-телефонії по всій території громади на базі ТКЦ області


Чисельність абонентів
IP-телефонії

100

осіб

30

30

400

4. Підтримка працездатності та забезпечення функціонування існуючих систем

4.1. Придбання засобів інформатизації для органів виконавчої влади селищної ради

Кількість засобів інформатизації

6

2

2

2

4.2. Придбання засобів обладнання, ліцензійного програмного забезпечення, комплектуючих частин та приладів для ТКЦ області


Кількість обладнання та ліцензій

90

30

30

30

4.5. Поновлення ліцензій на використання раніше придбаного програмного забезпечення


Кількість ліцензій

90

30

30

30

 

ІІ. Якісні показники виконання програми

 

Вивчення кращого досвіду, створення умов для обміну досвідом та організаційно-технічної бази для вирішення спільних проблем; стимулювання використання інформаційних технологій у діяльності Лихівської селищної ради та її виконавчих органів; побудова сучасної системи публічного управління з питань розвитку громади;

підвищення ступеня інтегрованості громади у світовий інформаційний простір;

охоплення системами безпаперового документообігу Лихівської селищної ради та її виконавчих органів з використанням електронного цифрового підпису та інших систем ідентифікації. Поширення системи в об’єднаній територіальній громаді, селищній раді та її виконавчих органах;

упровадження типових рішень, електронних сервісів та систем для ОТГ області у сфері розвитку
е-урядування та е-демократії, у тому числі щодо організації та створення цифрових робочих місць;

залучення громадян до процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень громади шляхом широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій, упровадження та підтримки в актуальному стані на офіційному сайті громади електронних сервісів звернень громадян, обговорень проектів розпорядчих документів, бюджету участі, формування електронної платформи громадської ради тощо;

забезпечення необхідного рівня надійності функціонування та резервування обладнання РДЦ, можливості нарощування потужності РДЦ з урахуванням подальшого розширення (масштабування) ІТ-обладнання;

забезпечення доступу для громадян та бізнес-структур на всій території громади до систем електронних сервісів через розвиток телекомунікаційного середовища та впровадження електронних сервісів у сфері освіти, охорони здоров’я та житлово-комунального господарства тощо;

упровадження технологій швидкісної передачі даних до органів влади та органів місцевого самоврядування;

забезпечення безперебійного функціонування регіональних інформаційних систем;

оснащення сучасною комп’ютерною технікою селищної ради та її виконавчих органів;

дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування програмного забезпечення.




Секретар селищної ради                                                                                                                          Т.Л.Сельніцька



Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux