Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постановами Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» та від 15.05.2019 №555 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки», рішенням Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018 року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки», а також нормативних актів з питань економічної та регіональної політики, з метою закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, комунальних підприємств, за погодженням з постійною комісією міської ради з питань бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку, житлово-комунального господарства, комунальної власності, підтримки підприємництва, майнової політики та приватизації, селищна рада в и р і ш и л а :
1. Затвердити Програму соціально-економічного та культурного розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік (додається).
2.Фінансово-економічному відділу винавчого комітету селищної ради, виходячи з можливостей дохідної частини селищного бюджету, забезпечити фінансування виконання завдань, заходів та показників Програми.
3.Інформацію про виконання даної Програми заслуховувати на сесії селищної ради в І кварталі року наступного за звітним.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника селищного голови Горб Т.І. та постійні комісії селищної ради.
Селищний голова Л.С.Горбенко
Додаток
до рішення селищної ради
від 23.12.2019 року №1305–46/VІІ
ПАСПОРТ
Програми соціально-економічного
та культурного розвитку території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік
1. Назва: Програма соціально-економічного та культурного розвитку території Лихівської селищної об'єднаної територіальної громади на 2020 рік.
2. Підстава для розроблення: Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про добровільне об’єднання громад», "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України", наказ Мінрегіону від 30.03.2016 року № 75 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади», впровадження реформ та програм розвитку держави, передбачених першочерговими пріоритетами щодо реалізації Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» схваленої Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015», бюджетне законодавство та плани окремих сіл територіальних громад, що об’єднались, на основі результатів аналізу проблем та першочергових потреб громадян, які проживають на території об’єднаної територіальної громади. В основі проекту Програми враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року (затверджена рішенням Дніпропетровської обласної ради від 26.09.2014 року № 561-27/VI"Про Стратегію розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року"), рішення Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018 року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки».
3. Замовник Програми або координатор: Лихівська селищна рада.
4. Відповідальні за виконання: виконавчий комітет Лихівської селищної ради.
5. Мета: Створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання добробуту населення
6. Початок : 2020 рік, закінчення: 2020 рік.
7. Загальні обсяги фінансування:
Джерела фінансування |
Обсяг фінансування усього, тис. грн |
За роками виконання |
2020 |
||
Державний бюджет |
- |
- |
Обласний бюджет |
- |
- |
Селищний бюджет |
в межах бюджетних призначень |
в межах бюджетних призначень |
Інші джерела |
|
|
Усього |
в межах бюджетних призначень |
в межах бюджетних призначень |
І. ВСТУП
Методологічною основою розроблення Програми соціально-економічного та культурного розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік (далі - Програма) є наказ Мінрегіону від 30.03.2016 року № 75 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади», впровадження реформ та програм розвитку держави, передбачених першочерговими пріоритетами щодо реалізації Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» схваленої Указом Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015», законів України "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України", "Про місцеве самоврядування в Україні", бюджетного законодавства та плани окремих сіл територіальних громад,що об’єднались, на основі результатів аналізу проблем та першочергових потреб громадян, які проживають на території об’єднаної територіальної громади. В основі проекту Програми враховані ключові положення, визначені Стратегією розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року (затверджена рішенням Дніпропетровської обласної ради від 26.09.2014 року № 561-27/VI"Про Стратегію розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 року"). У Програмі відповідно до рішення Лихівської селищної ради від від 29 червня 2018 року № 474–33/VІІ «Про Стратегію розвитку Лихівської ОТГ на 2018-2022 роки» визначено цілі та завдання соціально-економічної та культурної політики селищної ради на 2020рік, спрямовані на розвиток об’єднаної територіальної роботи з благоустрою, виконання ремонтних робіт на об’єктах комунальної власності, наповнення дохідної частини бюджету, з метою формування якісного та безпечного середовища життєдіяльності населення об’єднаної територіальної громади. Програма підготовлена з метою висвітлення єдиної політики розвитку об’єднаної територіальної громади, реалізації пріоритетів, які б забезпечили темпи зростання економіки та передумовою для економічно-обгрунтованого використання бюджетних коштів при формуванні місцевого бюджету.
Заходи Програми фінансуються за рахунок коштів селищного бюджету, субвенцій з державного бюджету, коштів одержаних від плат різного роду податків, акцизних, ринкових зборів та інших надходжень до бюджету у відповідності до програм пов’язаних із децентралізацією влади. У процесі виконання Програма може уточнюватися.
ІІ. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА
Відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», рішень Лихівської селищної та Холодіївської сільської рад утворена Лихівська селищна об’єднана територіальна громада (ОТГ) з центром у смт. Лихівка. До складу Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади входять населені пункти: смт. Лихівка, села Байдаківка, Володимирівка, Грамівка, Григорівка, Миронівка, Райдужне, Степове, Цвіле, Червона Гірка, Яковлівка.
Чисельність населення ОТГ станом на 01.01.2019 р. становила 3327 чол., з них: смт. Лихівка - 2000 чол., с. Байдаківка – 368 чол., с. Володимирівка – 101 чол., с. Грамівка – 21 чол., с. Григорівка – 51 чол., с. Миронівка– 0 чол., с. Райдужне - 524 чол., с. Степове – 39 чол., с. Цвіле – 89 чол., с.Червона Гірка – 12 чол., с. Яковлівка – 122 чол.
Відповідно до Методики формування спроможних територіальних громад територіальна громада повинна забезпечити виконання політичної, економічної, соціально - культурної та екологічної функцій. Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного і соціального розвитку територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, комунальних закладів необхідно розробити чіткий план дій – Програму економічного і соціального розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік (далі – Програма).
Законодавчим підґрунтям розроблення Програми є: Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закон України «Про добровільне об’єднання громад», Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» № 1602-III від 23 березня 2000 року; постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 № 621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету» (зі змінами), та від 15.05.2019 №555 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2020-2022 роки», а також нормативних актів з питань економічної та регіональної політики.
На виконання вимог прикінцевих положень Бюджетного кодексу України щодо запровадження програмно-цільового методу з січня 2017 року селищний бюджет на 2020 рік приймається з врахуванням норм програмно-цільового методу бюджетування.
Програма економічного і соціального розвитку населених пунктів Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік базується та враховує головні цілі та завдання, які визначені «Стратегією розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2018 -2022 роки», а також враховано ключові положення Стратегії реформ – 2020.
Головною метою Програми є створення умов для економічного зростання та удосконалення механізмів управління розвитком громади на засадах ефективності, відкритості та прозорості, посилення інвестиційної та інноваційної активності, забезпечення належного функціонування транспортної та комунальної інфраструктури, дотримання високих екологічних стандартів, та внаслідок цього підвищення конкурентоспроможності громади, доступності широкого спектра соціальних послуг та зростання добробуту населення.
Програма ґрунтується на аналізі розвитку економіки Лихівської селищної ОТГ, поточної економічної ситуації, актуальних проблем соціально - економічного розвитку, пріоритетів, а також припущеннях, що враховують вплив зовнішніх та внутрішніх чинників і ризиків, та визначає оперативні цілі і заходи економічної та соціальної політики селищної влади, критерії ефективності її реалізації та основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку на 2020-2022 роки.
Відповідно до оцінки тенденцій економічного і соціального розвитку ОТГ та наявних проблем, у Програмі визначено цілі, завдання соціальної та економічної політики на 2020 рік.
Основною метою Програми є загальне підвищення суспільного добробуту населення.
Програма визначає основні цілі та першочергові завдання на 2020 рік, передбачає комплекс взаємопов’язаних заходів з зазначенням джерел їх фінансування.
Програма є основою для формування та раціонального використання фінансових ресурсів відповідно до визначених цілей і завдань соціально-економічного розвитку ОТГ на 2020 рік.
Відповідальні за виконання заходів Програми – виконавчий комітет Лихівської селищної ради.
За кожним напрямом сформульовані проблемні питання, ризики та критерії ефективності. Прогнозні кількісні та якісні критерії ефективності будуть досягнуті лише при виконанні намічених завдань та заходів.
Програму погоджено та розглянуто на засіданнях постійних комісій селищної ради, розміщено в мережі Інтернет, доопрацьовано з урахуванням внесених пропозицій та зауважень.
Реалізацію заходів Програми буде забезпечено за наявності фінансування з державного, обласного та селищного бюджетів, коштів підприємств, міжнародних фінансових організацій та інвесторів, спонсорської допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством України.
У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення до Програми затверджуються рішенням сесії селищної ради.
АНАЛІЗ СТАНУ ТА ТЕНДЕНЦІЙ ЕКОНОМІЧНОГО І СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЗА 2017-2019 РОКИ
Основним напрямком роботи Лихівської селищної ради, а також її виконавчого комітету – був соціально – економічний розвиток, в якому основним завданням було і залишається, підвищення якості життя населення.
Одним із головних досягнень 2017-2019 років стало покращення умов навчання та перебування учнів в закладах освіти Лихівської селищної ради. Протягом 2017-2019 років виконавчий комітет Лихівської селищної ради спільно з профільними постійними комісіями селищної ради працювали у напрямку запровадження принципів прозорості та відкритості в управлінні селищем, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах селищної економіки, здійснення модернізації інфраструктури та запровадження заходів з енергозбереження, проведення комплексу заходів підтримки малозахищених верств населення, а також вирішення нагальних економічних і соціальних проблем та виконання напрямів. Завдяки спільним зусиллям вдалося досягти низки позитивних результатів. Протягом трьох календарних років її існування проведено оптимізацію освітньої галузі. Як наслідок – створено опорну школу, в якій навчаються учні з чотирьох сіл громади та дві філії. В даних навчальних закладах суттєво покращилися умови навчання: дітей до навчальних закладів підвозять трьома шкільними автобусами. Проведено заходи з енергоефективності приміщення опорного закладу, а також його філій; ремонтні роботи приміщень Байдаківського сільського будинку культури, замінено дах будівлі дошкільного навчального закладу «Журавлик», проведено капітальний ремонт будівлі Байдаківської філії, замінено систему опалення, проведено капітальний ремонт будівлі Райдужненського ФАПу, ведеться реконструкція Лихівської опорної школи.
З моменту створення Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади в серпні 2016 року вп’ятеро збільшено обсяг надходжень до бюджету.
Все це стало можливим лише тому, що органи місцевого самоврядування максимально наближені до кожного населеного пункту.
Діяльність селищної влади у 2017-2019 роках була направлена на запровадження принципів прозорості та відкритості в управлінні селищем, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах селищної економіки, здійснення модернізації інфраструктури та запровадження заходів з енергозбереження, проведення комплексу заходів підтримки малозахищених верств населення.
Аналізуючи економічний і соціальний розвиток селища протягом 2017-2019 років свідчить про позитивні зрушення.
Так виконання селищного бюджету за 2019 рік становить по доходах - у сумі 27561320,44 грн. і по видатках - у сумі 27 181 206,93грн., у тому числі:
- загальний фонд селищного бюджету по доходах з урахуванням сум, одержаних з бюджетів інших рівнів у сумі 27 521 295,51грн., з них: власних доходів у сумі 12 857 491,85грн.,офіційних трансфертів у сумі 14 663 803,66грн.
-спеціальний фонд селищного бюджету по доходах у сумі 40 024,93грн.,з них власних надходжень в сумі 39 941,71грн., податкових надходжень у сумі 83,22грн.
-загальний фонд селищного бюджету по видатках у сумі 23 655 849,86 грн.
- спеціального фонду по видатках у сумі 3 525 357,07 грн. з них кошти, що передаються із загального фонду бюджету до бюджету розвитку-3493356,31грн., плата за послуги бюджетних установ(батьківська плата) у сумі 32000,76грн
На території селища забезпечується реалізація державної політики в гуманітарній сфері, творчо застосовуються на практиці ідеї її реформування. Було здійснено ряд заходів, зокрема, вшанування пам'яті полеглих у Другій світовій війні, проведення святкових концертів до Дня перемоги, відзначення державних та професійних свят.
Напротязі 2018-2019 років проводився конкурс «Зірка різдва» та «Учень року».
Особлива увага була приділена малозахищеним верствам населення: учасникам та інвалідам Великої Вітчизняної війни, учасникам АТО, дітям – сиротам та дітям – інвалідам, одиноким громадянам.
Провідною галуззю в економіці селища залишається агропромисловий комплекс, представлена такими основними підприємствами:
З є основним джерелом зростання доходів населення, показником його добробуту. В останні роки намітилась позитивна тенденція зростання розміру заробітної плати. Заборгованість із виплати заробітної плати по економічно активним підприємствам відсутня.
Підсумки та аналіз тенденцій економічного і соціального розвитку свідчить про необхідність активізації у 2020 році роботи на усіх напрямах щодо вжиття заходів, спрямованих на забезпечення стабільного розвитку економіки, гуманітарної та соціальної сфери.
SWOT – аналіз громади
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
Привабливі ландшафти |
Високий рівень безробіття.
|
Історичний районний статус Лихівки
|
Недостатній рівень підприємницької освіти населення |
Наявність підприємства по переробці зерна |
Низька народжуваність та негативний механічний приріст населення
|
Достатньо високий рівень надання послуг дошкільними та загальноосвітніми навчальними закладами |
Низький рівень комунальних послуг. |
|
Низький рівень доходів населення
|
|
Низька соціальна активність населення
|
|
Поганий стан внутрішніх доріг у громаді
|
Наявність потужних агроформувань |
Відсутність досвіду залучення позабюджетних коштів
|
Можливості громади |
Загрози громади |
Залучення державних та позабюджетних коштів для розвитку громади
|
Погіршення криміногенної ситуації |
Можливість створення комплексу соціальних та адміністративних послуг |
Нестабільність законодавства України |
Розвиток інфраструктури для культурного, змістовного відпочинку
|
Відтік населення продуктивного віку за межі громади |
Зростання попиту на екологічно чисту с\г продукцію |
Нестабільність політичної ситуації в Україні |
Розвиток переробки с/г продукції на території громади |
Критичне скорочення купівельної спроможності мешканців громади |
Розвиток талановитої молоді; оздоровлення і активного відпочинку дітей та юнацтва
|
|
Використання альтернативних джерел енергозабезпечення |
|
ІІІ. ЦІЛІ ТА ПРИОРИТЕТИ ЕКОНОМІЧНОГО ТА СОЦЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЛИХІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ НА 2020 РІК
Основними завданнями Програми є:
Успішне виконання Програми забезпечить:
Головна мета розвитку громади у 2020 році є підвищення якості життя населення шляхом реалізації стратегічного курсу на досягнення економічного та соціального самодостатку.
В 2020 році обов’язковою умовою є дотримання антикризових заходів:
збалансування доходів та видатків бюджету:
оптимізація бюджетних витрат на житлово-комунальні послуги:
У 2020 році пріоритетними напрямками залишаються:
в соціально - гуманітарній сфері:
• сприяння національно - патріотичному, культурному та духовному вихованню та самовихованню молоді;
• забезпечення соціальних гарантій населення;
• формування та розвиток здорового способу життя;
якісне надання медичної допомоги;
• подальше реформування медичного обслуговування.
в сфері економіки:
в регулюванні земельних відносин та екологічному захисті:
в частині подальшого розвитку громадського суспільства:
Критерії досягнення головної мети:
Підвищення рівня життя – зростання реального наявного доходу, збільшення середньомісячної заробітної плати, створення прийомних сімей та будинків сімейного типу, створення нових робочих місць, зниження рівня зареєстрованого безробіття, бронювання робочих місць для громадян, які потребують соціального захисту.
Розвиток основних галузей економіки на підставі її інноваційно-інвестиційних складових, обсягів продукції промисловості у порівняних цінах, освоєння нових конкурентоспроможних видів продукції, збільшення експорту товарів.
Активізація підприємницької діяльності – збільшення кількості підприємств малого і середнього бізнесу.
Поліпшення інвестиційного клімату – зростання обсягу інвестицій в основний капітал.
Підвищення якості життєзабезпечення людини –підвищення санітарної культури серед жителів селища, озеленення селища, приріст обсягу роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі та ресторанного господарства.
1. РОЗВИТОК РЕАЛЬНОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ
1.1. ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Головна мета: створення привабливого інвестиційного клімату та розвиток інвестиційної діяльності громади для забезпечення сталого економічного зростання та покращення добробуту територіальної громади селиша, розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, відновлення промислового потенціалу, поширення інформації про інвестиційні можливості громади серед міжнародних інвестиційних фондів та компаній для зростання соціально - економічного розвитку громади.
Проблемні питання:
• недостатня конкурентоспроможність економіки громади, яка стримується повільним впровадженням новітніх технологій, високою їх енергоємністю.
Основні завдання на2020 рік:
благоустрою;
• покращення інформаційного забезпечення іноземних інвесторів про потенційні можливості інвестування;
• запровадження конструктивної співпраці з інвесторами, які реалізують пріоритетні для території громади проекти, оперативне реагування на їх пропозиції та звернення щодо перешкод в їх діяльності.
ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА РЕГУЛЯТОРНА ПОЛІТИКА
Головна мета: збільшення загальної кількості суб’єктів малого підприємництва, зростання чисельності працюючих на малих підприємствах, закріплення системних підходів при здійсненні місцевих регулювань, які суттєво впливають на здійснення підприємницької діяльності.
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
1.3. СПОЖИВЧИЙ РИНОК
Головна мета: збільшення обсягів роздрібного товарообігу та платних послуг, збільшення підприємств торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг, створення нових робочих місць та необхідних умов праці на підприємствах сфери торгівлі та послуг, та на ринку селища, наближення закладів торгівлі та сфери послуг до житла мешканців, забезпечення комфортного та якісного обслуговування населення, забезпечення мешканців громади сільськогосподарською та іншою продукцією за доступними цінами.
Проблемні питання:
низька якість обслуговування населення;
ухиляння від сплати обов’язкових платежів до бюджету.
Основні завдання на 2020 рік:
задоволення попиту населення громади в товарах та послугах;
забезпечення формування торговельної інфраструктури та мережі закладів сфери послуг з урахуванням житлової забудовигромади;
недопущення виникнення стихійної торгівлі у невстановлених місцях;
сприяння розвитку місцевих товаровиробників, розширення мережі їх фірмових магазинів.
1.4.БЮДЖЕТНА І ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА
Головна мета: спрямування видатків бюджету на утримання та розвиток комунального господарства, освіти, культури, туризму, спорту, транспорту, соціального захисту населення.
Проблемні питання
Основні завдання на 2020 рік:
2.СОЦІАЛЬНА СФЕРА
4.1. Соціальний захист населення, підтримка сім’ї, дітей та молоді
Головна мета: сприяти добробуту та підвищенню життєвого рівня населення, охопити соціальною підтримкою вразливі верстви населення, та як малозабезпечені сім`ї, сім`ї загиблих та учасників АТО, діти-інваліди, інваліди першої та другої групи, а також надання соціальної допомоги людям, які опинилися в складних життєвих обставинах.
Головною метою соціальної політики громади є:
• координація діяльності органів місцевого самоврядування, виконавчої влади, трудових колективів, громадських установ та інших організацій громади щодо соціального забезпечення населення;
• створення належних умов для покращення демографічної ситуації, збереження його життєвого і трудового потенціалу на основі підвищення якості та рівня життя населення;
• сприяння підвищенню рівня соціальної захищеності населення, підтримка ветеранів війни та праці, інвалідів, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС, учасників АТО, інших незахищених верств населення;
• реалізація заходів спрямованих на пропаганду здорового способу життя та профілактику негативних соціальних явищ в молодіжному середовищі
• забезпечення чіткого контролю за своєчасною виплатою заробітної плати та різного виду соціальної допомоги;
• створення необхідних умов для забезпечення підтримки найуразливіших верств населення, удосконалення системи соціальних послуг, підвищення їх ефективності, посилення адресності.
Основні завдання на 2020 рік:
3. ГУМАНІТАРНА СФЕРА
3.1. ОХОРОНА ЗДОРОВ`Я
Головна мета: Здоров’я є непересічною цінністю, має важливе значення у житті кожної людини, становить ключовий аспект національної безпеки, визначає можливості досягнення індивідуального і суспільного добробуту та благополуччя, перспективи стійкого розвитку. Тому головна мета програми підвищення ефективності та якість роботи галузі охорони здоров’я, формування системи надання населенню доступних та високоякісних медичних послуг на засадах сімейної медицини. Забезпечення прав громадян на охорону здоров’я.
Оцінка поточної ситуації: На території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади знаходяться:
Дані установи перебувають у власності П’ятихатської районної ради.
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
Очікувані результати:
3.2. ОСВІТА
Головна мета: забезпечення конституційних гарантій доступності та рівності прав громадян на отримання якісної освіти, підвищення рівня охоплення дітей дошкільною освітою, оновлення та удосконалення змісту, форм і методів організації навчально - виховного процесу в загальноосвітніх та позашкільних закладах освіти, сприяння інноваційному розвитку освітнього середовища, збереження та вдосконалення мережі дошкільних і загальноосвітніх закладів освіти відповідно до потреб територіальної громади, забезпечення належного рівня їх поточного утримання та функціонування, сприяння збереженню здоров’я дітей, забезпечення всіх раціональним, якісним та безпечним харчуванням, впровадження нових технологій з розвитку освіти .
Оцінка поточної ситуації: На сьогоднішній день до складу Лихівської селищної об`єднаної територіальної громади увійшли такі заклади загальної середньої освіти:
А також увійшов комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад «Журавлик»».
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 роки:
Ресурсне забезпечення:
Заходи щодо розвитку системи освіти потребують видатків державного, обласного і селищного бюджетів та коштів меценатів.
3.3. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА І СПОРТ
Головна мета: створення умов для зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей шляхом належної організації оздоровлення та відпочинку, для задоволення потреб кожного мешканця громади у фізичному розвитку, зміцнення здоров’я засобами фізичної культури та спорту.
Проблемні питання
Цілі та завдання на 2020 рік:
Очікувані результати
3.4. КУЛЬТУРА
На території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади функціонують такі заклади культури:
Головна мета: здійснення заходів щодо реалізації державної політики у галузі культури, формування і розвиток сучасної інфраструктури галузі, впровадження в діяльність установ культури новітніх інформаційних технологій, збереження та популяризація національної культурної спадщини, всебічного задоволення культурно - мистецьких та інформаційних потреб населення, підтримка талановитої молоді і обдарованих дітей.
Проблемні питання:
• забезпечення мережі закладів культури сучасною матеріально – технічною базою;
• систематичне фінансування на поповнення бібліотечних фондів, передплата періодичних видань.
Основні завдання на 2020 рік:
• зміцнення матеріально - технічної бази сфери культури територіальної громади;
4. ТРАНСПОРТ
Головна мета: забезпечення якісного перевезення пасажирів та інших транспортних послуг, забезпечення реалізації прав громадян об'єднаної громади на доступність і безоплатність здобуття якісної середньої освіти.
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
5. ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У зв’язку із утворенням Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, виникла необхідність у розширенні структури чисельності апарату виконавчого комітету Лихівської селищної ради, тому виникла необхідність створення належних умов для підвищення ефективності діяльності Лихівської селищної ради та виконавчого комітету, поліпшення матеріально-технічного забезпечення для вирішення ними питань громадського значення.
Основні завдання :
Очікувані результати :
6. РЕГУЛЮВАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ВІДНОСИН
Головна мета: розвиток земельних відносин, упровадження правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, встановлення меж населених пунктів, проведення повторної нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, проведення інвентаризації земель населених пунктів, збільшення надходжень від плати за землю до селищного бюджету, підвищення ефективності оренди землі, створення ринку землі та отримання доходів від продажу земель несільськогосподарського призначення, а також забезпечення цілеспрямованої діяльності органу місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, обєднань громадян по створенню повноцінного життєвого середовища, яке включає прогнозування розвитку і планування територій, проектування, будівництво і реконструкцію об’єктів житлово-цивільного, виробничого призначення, спорудження інших об’єктів, створення інженерної і транспортної інфраструктури.
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
7. ЖИТЛОВО- КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО
Комунальне господарство. Водопровідно – каналізаційне господарство.
Головна мета: створення умов для забезпечення споживачів смт. Лихівка та сільського населення Лихівської селищної ОТГ достатньою кількістю питної води гарантованої якості, реформування та сталого розвитку водопровідно-каналізаційного господарства, надання якісних послуг з водопостачання і водовідведення за економічно обґрунтованими тарифами, зменшення негативного впливу стічних вод на природні водні джерела.
Оцінка поточної ситуації: відсутність конкретної державної політики та достатнього фінансування протягом тривалого часу по розвитку систем централізованого водопостачання та водовідведення призвела до негативних наслідків – кризовому стану всього водопровідно-каналізаційного господарства.
Водопостачання ОТГ:
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
|
|
|
|
|
8. ЕНЕРГОЕФЕКТИВНІСТЬ ТА ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
Головна мета: підвищення ефективності і надійності функціонування енергетики об’єднаної громади шляхом модернізації існуючого теплогенеруючого обладнання, залучення в енергообіг вторинних поновлюваних джерел енергії та впровадження сучасних енергоефективних технологій і устаткування, підвищення енергонезалежності об’єктів за умови впровадження енергозберігаючих заходів на діючому енергообладнанні, залучення відновлювальних енергоресурсів, модернізація обладнання, заміна вікон, дверей та котлів, утеплення фасадів та дахів будівель, впровадження енергозберігаючих заходів на діючому обладнанні.
Проблемні питання:
Основні завдання на 2020 рік:
|
Очікувані результати :
відповідне скорочення обсягу бюджетних видатків;
збільшення обсягів використання нетрадиційної енергетики та альтернативних видів палива, скидного енергетичного потенціалу;
модернізація конструкцій вікон та дверей;
спрямування коштів, зекономлених внаслідок впровадження енергозберігаючих заходів, на фінансування заходів з енергозбереження у бюджетних установах;
поліпшення умов експлуатації та збереження будівель і споруд бюджетних установ у належному стані, забезпечення санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних та естетичних вимог до утримання будівель, споруд та прилеглих до них територій;
створення безпечних умов навчання та виховання дітей у закладах освіти;
зменшення ризику розморожування систем опалення при аварійних зупинках та інше.
9. ЗОВНІШНЄ ОСВІТЛЕННЯ
Головна мета: поліпшення освітленості вулиць територіальної громади, технічного стану електричних мереж зовнішнього освітлення, з метою економії електроенергії.
Основні завдання на 2020 рік:
проведення ремонту та будівництво вуличного освітлення в населених пунктах територіальної громади ;
здійснювати розбудову існуючої мережі зовнішнього освітлення та переобладнання її на економний режим енергоспоживання.
10.УТРИМАННЯ ВУЛИЦЬ І ДОРІГ
Головна мета: будівництво нових і реконструкція існуючих доріг із твердим покриттям.
Основні завдання на 2020 рік:
11. ОРГАНІЗАЦІЯ БЛАГОУСТРОЮ ТЕРИТОРІЇ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ ОТГ
Головна мета: забезпечення машинами для механізованого прибирання сміття та снігу на вулицях громади та скошування трави на узбіччі доріг ОТГ.
Основні завдання на 2020 рік:
Запланувати придбання за рахунок селищного бюджету та інших джерел, незаборонених законодавством:
Будівництво пішохідного містка в смт. Лихівка.
Головна мета: забезпечення безпечного пішохідного сполучення між центральною частиною смт. Лихівка та західною частиною селища.
Основні завдання на2020 рік:
- проведення будівництва пішохідного містка в смт. Лихівка;
- забезпечити його освітлення в нічний час;
12. ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ
12.1. Охорона природного навколишнього середовища
Головна мета: реалізація заходів, які забезпечують збалансоване використання природних ресурсів, їх відновлення та гарантування екологічно безпечного навколишнього середовища для життя та здоров’я населення, зменшення рівня техногенного навантаження на довкілля.
Проблемні питання:
Ці та інші чинники призвели до значної деградації довкілля, надмірного забруднення поверхневих і підземних вод, повітря і земель, нагромадження у великих кількостях відходів виробництва та побутового сміття.
Проведення заходів з охорони навколишнього природного середовища підприємствами, населенням ОТГ сприятиме поліпшенню санітарно - екологічного стану водоймищ, повітря, рівня ґрунтових вод тощо.
Основні завдання на 2020 рік:
Очікувані результати:
Покращення існуючого стану навколишнього природного середовища шляхом зменшення викидів і скидів забруднюючих речовин в навколишнє середовище, безпечне поводження з промисловими і побутовими відходами, формування у населення екологічного стилю мислення.
13. ТЕХНОГЕННА БЕЗПЕКА, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКОННОСТІ ТА ПРАВОПОРЯДКУ
Головна мета: запобігання виникненню умов, що сприяють вчиненню правопорушень, удосконалення методів роботи з їх профілактики, забезпечення захисту конституційних прав та свобод людини на основі чітко визначених пріоритетів, створення умов для проведення ефективної правової та виховної роботи серед населення, поступове нарощування зусиль у цій справі правоохоронних органів, органів місцевого самоврядування та громадськості; забезпечення захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру шляхом ефективного функціонування єдиної державної системи цивільного захисту, планування та впровадження комплексу організаційно-технічних та інших заходів, спрямованих на запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, проведення ліквідації їх наслідків, зниження техногенних ризиків.
Проблемні питання:
можливість ускладнення криміногенної ситуації в громаді через погіршення економічної та соціальної ситуації в цілому;
погіршення матеріально-технічної бази комунального закладу «лихівська місцева пожежна команда»;.
Цілі та завдання на 2020 рік:
посилення державного нагляду за станом техногенної безпеки, організація гасіння пожеж та зменшення їх негативних наслідків;
удосконалення та підвищення ефективності роботи, пов’язаної із забезпеченням протипожежного водопостачання в громаді;
зміцнення кадрового потенціалу служби цивільного захисту;
попередження надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, ліквідації їх наслідків;
підвищення оперативності та якості реагування на повідомлення про кримінальні правопорушення та інші події;
проведення оперативно-розшукових заходів у сфері протидії організованій злочинності та корупції;
попередження кримінальних проявів у молодіжному середовищі, боротьба з незаконним обігом зброї, наркотичних засобів;
розроблення комплексу заходів щодо недопущення рецидивної злочинності серед під облікових осіб.
Очікувані результати:
удосконалення системи техногенного та протипожежного захисту;
зниження рівня злочинності в громаді;
зміцнення громадського порядку і безпеки громадян;
мінімізація злочинного впливу на молодь і підлітків, зниження рівня вживання наркотиків населенням.
12. РИЗИКИ ТА МОЖЛИВІ ПЕРЕШКОДИ
Можливі виклики та загрози сталому економічному розвитку, що можуть призвести до негативних наслідків в економіці громади:
Серед найбільших зовнішніх перешкод можна визначити:
негативний вплив світової фінансової кризи на кредитно-банківську систему, що призводить до сповільнення кредитної активності;
згортання інвестиційних процесів, відтоку депозитних коштів через втрату довіри населення до банківських установ;
висока експортна залежність української економіки, погіршення умов та уповільнення темпів зростання виробництва.
До внутрішніх чинників, які можуть привести до перешкод у розвитку економіки слід віднести:
високий рівень інфляції та відсоткових ставок за кредитами, що призводять до зниження темпів приросту майже у всіх секторах економіки;
втрати податкових надходжень через значну кількість збиткових підприємств та “нульовиків”, зростання податкового боргу призведе до незабезпечення фінансовими ресурсами надходжень до бюджету та скорочення фінансування окремих програм;
низька інвестиційна привабливість та можливість розширення масштабів залучення іноземного капіталу;
несприятлива цінова ситуація на ринку основних видів сільськогосподарської продукції, пально-мастильних матеріалів та інших матеріально-технічних ресурсів, загострення диспаритету цін;
небезпечно низький рівень платоспроможності підприємств та населення, низький рівень заощаджень.
зміни в Законодавстві, що ведуть до унеможливлення використання запланованих коштів у запланованих розмірах;
форс-мажорні обставини природнього змісту.
V. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Обсяги та джерела фінансування завдань та заходів Програми, діючих та перспективних проектів розвитку Лихівської об’єднаної територіальної громади, у тому числі за рахунок:
Коштів державного бюджету (субвенції з державного бюджету об’єднаним територіальним громадам на розвиток інфраструктури, державного фонду регіонального розвитку ДФРР);
Коштів місцевих бюджетів, у тому числі власних коштів бюджету об’єднаної територіальної громади.
VІ. МОНІТОРИНГ ТА ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
Для об’єктивної оцінки результативності реалізації Плану необхідно ввести ряд індикаторів, що могли б візуалізувати отримані результати. Відповідно до вищезазначених завдань реалізації Програми індикаторами результативності є:
- Кількість діючих та новостворених малих та середніх підприємств;
- Рівень безробіття;
- Обсяг економії енергоресурсів;
- Кількість реконструйованих та новостворених об’єктів соціальної інфраструктури;
- Кількість діючих та новостворених фермерських господарств, підприємств народних промислів;
- Кількість людей, що отримують соціальні послуги;
- Кількість отримувачів адміністративних послуг;
- Кількість проведених спортивних заходів;
- Кількість проведених мистецьких заходів;
- Протяжність відремонтованих доріг.
Також для проведення моніторингу застосовуються показники соціально-економічного розвитку на підставі даних територіальних підрозділів центральних органів влади. Відстеження динаміки відповідних індикаторів та показників соціально- економічного розвитку дозволять чітко відслідковувати ефективність реалізації Програми. Моніторинг проводиться за підсумками півріччя та року. Звіт про реалізацію Програми заслуховується на сесії Лихівської селищної ради. Контроль за реалізацію Програми покладається на Лихівську селищну раду.
Секретар селищної ради Т.Л.Сельніцька
Додаток 1
до Програми
Перелік
основних об’єктів капітальних вкладень на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік
№ |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансових ресурсів, у тому числі за роками грн. |
Освіта |
||||
1 |
Реконструкція дошкільного навчального закладу “Журавлик” з будівництвом котельні та облаштуванням прилеглої території за адресою: Дніпропетровська область, П’ятихатський район, смт.Лихівка, вул.Миру (стара назва – Леніна), буд.3 |
Виконавчий комітет селищної ради |
Державний бюджет |
1 500 000 |
2 |
Придбання шкільного автобуса в КЗ «Лихівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів» |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет Державний бюджет – |
19000000 в т.ч. 200 000
1 700 000 |
3 |
Реалізація проекту «Формування нового освітнього простору ( зміна просторово- предметного оточення учнів) для комунального закладу «Лихівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лихівської селищної ради» |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет Державний бюджет –
|
3 222 222 в т.ч.: 322 222
2 900 000 |
4 |
Покращення матеріально-технічного оснащення КЗ «ДНЗ «Журавлик» |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет
Селищний бюджет |
60 000 |
Культура |
||||
1 |
Покращення матеріально-технічного оснащення закладів культури, в т.ч.: Байдаківський СБК Володимирівський СК Яковлівський СК Лихівський СБК |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет
|
507 000 в т.ч.
116 000 111000 80 000 200 000 |
Благоустрій |
||||
1 |
Капітальний ремонт дорожнього покриття вул Леніна та вул Б.Хмельницького в с. Холодіївка П’яттихатського району |
Виконавчий комітет селищної ради |
Інші джерела
|
992418 |
2 |
Капітальний ремонт дорожного покриття пер. 1-го Радянського , смт. Лихівка П'ятихатського району Дніпропетровської
|
Виконавчий комітет селищної ради |
Інші джерела |
372 115 |
3 |
Коригування кошторисної частини проекту «Будівництво пішохідного містка в смт. Лихівка» |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
5 000
|
4
|
Проведення державної експертизи кошторисної частини проекту «Будівництво пішохідного містка в смт. Лихівка» |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
2 000
|
5 |
Будівництво пішохідного містка через р. Омельник в смт. Лихівка П'ятихатського району Дніпропетровської області |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет та інші джерела |
2 000 000 |
Житлово-комунальне господарство |
||||
1 |
Придбання спецтехніки для комунального підприємства |
Виконавчий комітет селищної ради
|
Селищний бюджет |
2 000 000
|
2 |
Придбання службового житла |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
150 000 грн |
Впорядкування містобудівної, землевпорядної та технічної документації |
||||
1 |
Виготовлення топографічних планів смт. Лихівка та с. Байдаківка |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
400 000 |
2 |
Виготовлення місто-будівної документації Генеральних планів смт. Лихівка та с. Байдаківка |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
560 000 |
3 |
Встановлення меж населених пунктів |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
270 000 |
4 |
Виготоавлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
220 000 |
Місцеве самоврядування |
||||
1 |
Заміна газового котла в адмінбудівлі Байдаківського старостинського округу |
Виконавчий комітет селищної ради |
Селищний бюджет |
10 000 |
Цивільний захист |
||||
1 |
Захист від підтоплення та затоплення смт. Лихівка з влаштування систем зливної каналізації в П’ятихатському районі Дніпропетровської області ( реконструкція) |
Виконавчий комітет селищної ради |
Державний бюджет
|
90 000 000 |
Секретар ради Т.Л.Сельніцька
Додаток 2
до Програми
Перелік програм Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, які виконуватимуться у 2020 році
№ з/п |
Назва програми |
1 |
Програма розвитку освіти Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2017 – 2020 роки |
2 |
Програма розвитку дошкільної освіти в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді на 2020 рік |
3 |
Програма розвитку культури на території Лихівської об’єднаної територіальної громади на 2020 рік |
4 |
Програма забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони на території Лихівської селищної об'єднаної територіальної громади на 2019– 2022 роки |
5 |
Програма розвитку фізичної культури і спорту у Лихівській селищній об'єднаній територіальній громаді на 2018 -2020 роки
|
6 |
Комплексна програма соціального захисту населення "Турбота" Лихівської селищної об'єднаної територіальної громади на період 2017-2020 років |
7 |
Програма оздоровлення та відпочинку дітей Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2018-2020 роки |
8 |
Програма організації підтримки і реалізації стратегічних ініціатив та підготовки проектів розвитку Лихівської селищної об'єднаної територіальної громади на період 2018 -2020 років |
9 |
Програма інформатизації Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 – 2022 роки |
10 |
Програма забезпечення публічної безпеки і порядку, протидії злочинності на території Лихівської об’єднаної територіальної громади на 2019 -2021 роки |
11 |
Програма розвитку місцевого самоврядування на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2019 - 2021 роки |
12 |
Програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб та молоді з їх числа на 2018-2020 роки |
13 |
Програма захисту населення і території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на період 2017-2022 років |
14 |
Програма підтримки сім'ї та молоді Лихівської селищної об'єднаної територіальної громади на 2018-2020 роки |
15 |
Програма розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Лихівській селищній об'єднаній теритріальній громаді на 2019-2021 роки |
16 |
Програма розвитку земельних відносин та охорони земель на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2019-2021 роки |
17 |
Програма благоустрою та розвитку населених пунктів Лихівської селищної об'єднаної територіальої громади на 2019-2022 роки |
18 |
Селищна цільова програма "Громадське бюджетування ( бюджет участі) в Лихівській селищній об'єднаній територіальній громаді на 2020 -2022 роки" |
19 |
Програма забезпечення поліпшення розвитку служби екстреної медичної допомоги та технічного стану автомобілів медичної допомоги на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2020 рік |
20 |
Програма компенсації пільгових перевезень окремих категорій громадян (мешканців Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади) на залізничному транспорті приміського сполучення на 2020 рік |
Секретар селищної ради Т.Л.Сельніцька