Лихівська селищна рада
П'ятихатський район Дніпропетровська область
Рішення сесії
від 30 серпня 2019р. № 881– 42/VII
Про затвердження Положення про громадський бюджет (бюджет участі) в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді
Опубліковано 06 вересня 2019

 З метою удосконалення інноваційних механізмів залучення громадськості до участі у бюджетному процесі та розвитку демократичного процесу обговорення громадою напрямів використання бюджетних коштів, керуючись пунктом 22 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», селищна рада вирішила:

1. Затвердити Положення про громадський бюджет (бюджет участі) в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді, що додається.

2.Секретареві селищної ради Сельніцькій Т.Л. забезпечити оприлюднення цього рішення згідно з діючим законодавством на офіційному сайті Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади.

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.


Селищний голова                                                                                Л.С.Горбенко















Додаток до рішення                      Лихівської селищної ради

                                                                                                від 30.8.2019 р.  №881– 42/ VII

Положення 

про громадський бюджет (бюджет участі) 

в Лихівській селищній обєднаній територіальній громаді

Положення про громадський бюджет (бюджет участі) в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді  (далі – Положення) визначає основні засади процесу взаємодії Лихівської селищної ради та мешканців громади щодо включення жителів, які постійно в ній проживають, до прийняття рішень щодо розподілу частини бюджету розвитку Лихівської ОТГ, залучення їх до участі у бюджетному процесі та надання можливості для вільного доступу до інформації, а також забезпечення відкритості та прозорості діяльності Лихівської селищної ради та її виконавчих органів.

Це Положення розроблене з урахуванням норм Бюджетного кодексу України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", а також досвіду українських та польських міст із партиципаторного (громадського) бюджетування.

1.  Визначення термінів

Лихівська селищна об’єднана територіальна громада (далі – Громада) – це сукупність громадян України, котрі зареєстровані відповідно до чинного законодавства України та проживають на території  смт  Лихівка та сіл Байдаківка, Володимирівка, Грамівка, Григорівка, Миронівка, Райдужне, Степове, Цвіле, Червона Гірка, Яковлівка мають колективні інтереси, визначений законом правовий статус та право на самоврядування.

Громадський бюджет (бюджет участі) Лихівської селищної  об’єднаної територіальної громади (далі – Громадський бюджет) – частина річного селищного бюджету, місцева ініціатива, форма прямого волевиявлення жителів громади, що впроваджує інноваційні механізми залучення громадськості до розподілу коштів селищного бюджету та спрямована на демократичний процес обговорення громадою окремих напрямів використання бюджетних коштів.  

Громадське бюджетування - процес взаємодії з громадськістю, направлений на включення мешканців, які постійно проживають у межах Громади до прийняття рішень щодо розподілу громадського  бюджету, із залученням їх до участі у бюджетному процесі та надання можливості вільного доступу до інформації, забезпечення відкритості та прозорості діяльності Лихівської селищної ради та її виконавчих органів.

Проект – програма, план дій, комплекс робіт, задум, ідея, втілені у формі описання, обґрунтування, розрахунків, креслень, що розкривають сутність замислу та можливість його практичної реалізації. Проект має за мету покращення після його реалізації зовнішнього вигляду населених пунктів громади та умов проживання у ньому громадян, які належать до громади, та сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку.

Форма проекту – єдина для всіх, обов’язкова для заповнення форма, яка містить опис проекту (додаток 1 до цього Положення).

Автор проекту – громадянин України або команда з трьох осіб (надалі – автор проекту), яка досягла 14-річного віку та має паспорт, є громадянином України, громадянином іншої країни або ж є особою без громадянства, яка створила ідею щодо покращення громади, оформила її у вигляді проекту у спосіб, передбачений у Положенні про громадський бюджет ( бюджет участі) Лихівської  ОТГ та відповідає одному з таких критеріїв:

1.5.1. Місце проживання особи зареєстроване на території Лихівської ОТГ, що підтверджується паспортом.

1.5.2. Підприємство, установа чи організація, де працює відповідна особа, зареєстроване на території Лихівської територіальної громади, що підтверджується паспортом та довідкою з місця роботи.

1.5.3. Особа навчається на території Лихівської ОТГ, що підтверджується документом, що підтверджує факт навчання.

1.5.4. Особа володіє на праві власності об’єктом нерухомості на території Лихівської громади, що підтверджується паспортом та витягом з відповідного реєстру прав власності.

1.5.5. Особа на законних підставах орендує або користується житлом в межах територіальної громади.

1.5.6. Місце народження особи зареєстроване в межах територіальної громади, що підтверджується паспортом або свідоцтвом про народження.


Експертна група – створена рішенням виконавчого комітету Лихівської селищної ради робоча група, яка здійснює детальний аналіз та оцінку запропонованих проектів і надає обґрунтовані рекомендації щодо їх реалізації.

Голосування – процес визначення мешканцями громади проектів-переможців, серед відібраних експертною групою проектів.

Конкурс – це відбір пропозицій (проектів), який дає можливість відібрати кращі з надісланих на огляд шляхом Голосування громадян України, які досягли 14 років і отримали паспорт громадянина України.

 Інформаційна кампанія – сукупність освітньо – інформаційних заходів щодо освітлення процесу Громадського бюджетування в інтернеті та пресі.

2.  Загальні положення

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» надає територіальним громадам право брати участь у процесі розроблення та ухвалення рішень щодо питань місцевого значення, зокрема, Закон запроваджує такий механізм як місцеві ініціативи.

Проведення громадського бюджетування має сприяти налагодженню системного діалогу виконавчого комітету Лихівської селищної ради з жителями громади, які постійно проживають у межах громади, створенню умов для їх участі у реалізації повноважень, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Фінансування Бюджету участі здійснюється  за рахунок коштів  загального фонду Лихівської селищної ради бюджету без врахування міжбюджетних трансфертів

Загальний обсяг громадського бюджету щорічно визначається Лихівською селищною радою на відповідний бюджетний рік згідно селищної цільової програми «Громадське бюджетування (бюджет участі) в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді на 2020-2022 роки» і направлений на реалізацію проектів, поданих авторами проектів та затверджених відповідно до цього Положення на конкурсній основі. 

За рахунок коштів громадського бюджету можуть бути профінансовані проекти громадян України, які зареєстровані та проживають в межах громади, досягли 14 років і отримали паспорт громадянина України. Реалізація поданих проектів можлива протягом одного бюджетного року.

У випадку, коли реалізація проекту передбачає використання земельної ділянки, остання повинна належати до земель комунальної власності.


3. Порядок подання проектів та вимоги до проектів

Кожний громадянин України, який досяг 14-ти років і отримав паспорт громадянина України, може подати проект, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету протягом одного бюджетного року.

Проект, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету, повинен відповідати наступним вимогам:

Назва проекту має відображати зміст проекту і бути викладеною лаконічно, в межах одного речення;

Положення проекту не суперечить чинному законодавству України;

Реалізація проекту належить до сфери компетенції виконавчих органів Лихівської селищної ради;

Проект повинен бути реалізований впродовж одного бюджетного року і спрямований на кінцеві результати, зазначені у формі проекту;

Проект може стосуватись лише одного об’єкта, що належить до комунальної  власності, наприклад, вулиця, парк, місця проведення масових заходів тощо, а також є загальнодоступним (вільним) для всіх мешканців Громади;

Проект повинен бути спрямованим на поліпшення екологічності та комфорту проживання мешканців, естетичного вигляду селища та сіл громади, сприяти соціально-економічному, культурному і просторовому розвитку, впровадженню сучасних інноваційних проектів в усіх сферах життєдіяльності селища та сіл громади;

Проект також повинен відповідати  наступним критеріям:

- об’єкт загального користування;

- вільний та безкоштовний доступ для жителів та гостей громади;

- актуальність для жителів громади.

3.2.8. Вартість проекту не має перевищувати 50 відсотків від загальної суми коштів громадського бюджету в межах одного бюджетного року.

Не приймаються до розгляду або вважаються такими, що відхилені, проекти, які:

Передбачають винятково розробку проектної документації;

Носять незавершений, фрагментарний характер (виконання одного з елементів вимагатиме в майбутньому виконання подальших елементів);

Суперечать діючим програмам Лихівської селищної ради;

Передбачають витрати на утримання та обслуговування, що перевищують вартість реалізації проекту;

Реалізація яких передбачає збільшення штатної чисельності бюджетної установи та постійного утримання додаткових працівників за рахунок коштів селищного бюджету;

Спрямовані на розвиток бюджетної та житлово-комунальної сфери громади;

Містять ненормативну лексику, наклепи, образи, заклики до насильства, повалення влади, зміни конституційного ладу країни тощо.

Для подання проектів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету, необхідно заповнити бланк за формою згідно з додатком 1 до цього Положення, додавши до нього список з підписами щонайменше з 10-ти громадян України, що належать до громади, досягли 14 років і отримали паспорт громадянина України (окрім автора/авторів Проекту), які підтримують цей проект, за формою згідно з додатком до додатку 1 до цього Положення. 

Терміни подачі проектів: щороку з 15 березня протягом 45 календарних днів.

3.5.1.Проекти на 2020 рік подаються з 15 березня протягом 30 календарних днів.

В Лихівську селищну раду в терміни, передбачені п. 3.5 цього Положення,  проект в паперовому вигляді подається автором проекту одним із способів:

Подається на реєстрацію в часи роботи Лихівської селищної ради;

Надсилається поштою (бажано рекомендованим листом) за адресою: Дніпропетровська обл., смт. Лихівка, вул. Центральна, 3, поштовий індекс 52120, з поміткою на конверті «Громадський бюджет».

Автор має право надіслати проект в електронному вигляді електронною поштою за адресою info@lykhivska.otg.dp.gov.ua у вигляді відсканованого оригіналу документу за обов’язкової умови подачі паперової копії проекту відповідно до п.п. 3.6.1 – 3.6.2  п.3.6 цього Положення у строк не пізніше наступного робочого дня після кінцевого терміну подання проектів.

Заповнені бланки проектів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету, за винятком сторінок, які містять персональні дані авторів проекту і на розповсюдження яких останні не дали своєї згоди, підлягають публікації Лихівською селищною  радою протягом    5 календарних днів у розділі “Громадський бюджет” на офіційному сайті Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади.

Об’єднання проектів можливе лише за взаємною згодою Авторів відповідних проектів не пізніше ніж за 14 календарних днів до початку голосування.

Внесення змін щодо суті проекту можливе лише за згодою авторів проекту відповідно до норм, викладених у розділі 4.

 Внесення можливих поправок до Проектів можливе не пізніше ніж за 14 календарних днів до початку голосування.

 Автор проекту може у будь-який момент зняти свій проект з розгляду, але зробити це він повинен не пізніше ніж за 7 календарних днів до початку голосування.

4. Перевірка та аналіз проектів

Відділ загально-організацйного забезпечення при виконавчому комітеті селищної ради протягом одного робочого дня реєструє подані Проекти, перевіряє Проекти щодо відповідності вимог п.3.3.6 цього Положення, веде «Реєстр отриманих проектів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади» та передає наступного робочого дня зареєстровані проекти до виконкому Лихівської селищної ради.

Виконавчий апарат Лихівської селищної  ради та її виконкому (далі – уповноважений робочий орган) не пізніше 5 робочих днів після кінцевого терміну подання пероектів проводить попередню перевірку заповнених форм проектів відповідно до п.п. 3.1 - 3.6 цього Положення.

У разі, якщо форма  проекту заповнена не повністю, з помилками, дублює інший проект або в порушення п.п. 3.1. – 3.6. цього Положення, відповідальний працівник уповноваженого робочого органу по телефону або електронною поштою повідомляє про це автора (авторів) проекту з проханням надати необхідну інформацію або внести корективи протягом 5 робочих днів з  дня отримання інформації. В іншому випадку проект буде відхилений.

З метою здійснення більш детальної перевірки та оцінки проект передається до експертної групи. Експертна група, в т.ч. її керівник, утворюється рішенням виконавчого комітету Лихівської селищної ради не пізніше кінцевого терміну подання проектів. Експертна група повинна включати не менше 25% її спискового складу з представників громадськості, що не є представниками органів державної влади чи органів місцевого самоврядування. До складу експертної групи не можуть входити автори проектів, що беруть участь в громадському бюджеті. Засідання експертної групи відбуваються лише за присутності на ній не менше 50% плюс 1 членів її спискового складу. Рішення експертної групи ухвалюються на засіданнях простою більшістю голосів присутніх її членів. За необхідності до роботи експертної групи в якості консультантів можуть залучатись спеціалісти конкретних галузей, що стосуються практичної реалізації Проекту.

Експертна група протягом 30 календарних днів з дня отримання проектів здійснює аналіз та заповнює висновок оцінки проекту (згідно з додатком 2 до цього Положення), в тому числі надає обґрунтовані рекомендації щодо внесення проекту в бланк для голосування.

У разі, якщо формуляр проекту  не міститиме інформації, необхідної для його детального аналізу та оцінки, по телефону або електронною поштою члени експертної групи звертаються до автора проекту з проханням надати необхідну інформацію протягом 5 днів.

Не пізніше термінів, визначених в п.4.5 цього Положення члени експертної групи відразу передають до уповноваженого робочого органу заповнені карти аналізу проектів.

На етапі перевірки та аналізу внесення будь-яких змін чи об’єднання з іншими проектами, можливі лише за згодою Авторів даних проектів, але не пізніше як за 14 календарних днів до дня початку голосування.

 На основі результатів роботи експертної групи уповноважений робочий орган формує списки позитивно і негативно оцінених проектів, але не пізніше як за 14 календарних днів до дня початку голосування.

Списки позитивно і негативно оцінених проектів надаються селищному голові для ознайомлення.

Списки проектів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету і які отримали позитивну або ж негативну оцінку (з аргументованими мотивами відмови), та карти їх аналізу розміщуються на офіційному веб-сайті Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади у рубриці «Громадський бюджет» не пізніше як за 14 календарних днів до дня початку голосування.

Протягом 3 робочих днів після остаточного визначення проектів, які допускаються до голосування, але не пізніше як за 14 календарних днів до дня початку голосування, уповноважений робочий орган проводить публічне жеребкування щодо визначення порядкового номера проекту у спеціальному бланку для голосування. Відповідне рішення оформлюється протоколом.


5. Голосування за проекти та підрахунок результатів 

Вибір проектів, які попередньо отримали позитивну оцінку і були виставлені на голосування, здійснюють жителі, що постійно проживають в громаді та яким виповнилося 14 років та мають паспорт громадянина України, шляхом відкритого голосування у пунктах голосування (в т. ч. на електронних майданчиках), порядок і організацію проведення голосування в яких затверджуються розпорядженням Лихівського селищного голови до дати оголошення прийому проектів.

Перелік пунктів голосування має бути оприлюднений не пізніше як за  14 днів до дня початку голосування на офіційному веб-сайті Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади та на дошках оголошень.

Спеціальні бланки для голосування ( додаток 3 даного Положення) у формі переліку проектів, які визначені для голосування, можна отримати:

відповідно до п.5.1 в пунктах голосування в період їх роботи;

в інформаційному пункті з питань громадського бюджету в період їх роботи.

 Відбір проектів серед виставлених на голосування здійснюється на спеціальному бланку для голосування.

Голосування згідно з пунктом 5.1. відбувається шляхом: 

- передачі заповненого бланку для голосування у визначених на території громади пунктах голосування;

Голосування триває протягом 30 календарних днів, з 8.00 до 17.00 години у часи роботи визначених пунктів голосування. 

На бланках для голосування громадяни України, які належать до громади, досягли 14 років і отримали паспорт громадянина України, можуть вибрати з-поміж виставлених на голосування завдань не більше ніж  2 (два) різні проекти, які попередньо отримали позитивну оцінку серед проектів, реалізація яких відбуватиметься за рахунок кошів з громадського бюджету.

5.8.Встановлення підсумків голосування передбачає підрахунок голосів, відданих за кожний проект окремо, реалізація якого відбуватиметься за рахунок коштів громадського бюджету, та подальше укладання списків з результатами голосування. Підрахунок голосів організовує і здійснює в перший робочий день після останнього дня голосування експертна група за обов’язкової присутності представників громадськості – членів експертної групи.

5.9.Реалізовуватимуться ті проекти, які набрали найбільшу кількість голосів за рейтинговою системою.

    5.10.Якщо в результаті голосування два або більше відібрані проекти будуть суперечити один одному, приймається той проект, який отримав найбільшу підтримку. У випадку нестачі коштів на реалізацію чергового проекту за кількістю голосів, переможцем визнається наступний проект за кількістю голосів, реалізація якого не призведе до перевищення загальної суми громадського бюджету. У випадку, якщо проекти набирають однакову кількість голосів, місце пропозицій у списку визначається за порядковим номером у реєстрі проектів відповідно до п.4.1 даного Положення.

6. Інформаційна кампанія

Інформаційна кампанія громадського бюджетування  проводиться постійно за рахунок коштів селищного бюджету виконкомом Лихівської селищної ради.

Інформаційна та промоційна кампанія ділиться на чотири етапи: 

ознайомлення мешканців з основними положеннями та принципами громадського бюджету, а також заохочування мешканців до подання проектів;

інформування про хронологію з етапами і датами проведення;

представлення отриманих проектів та заохочення до участі у голосуванні; 

розповсюдження інформації стосовно перебігу та результатів процесу запровадження громадського бюджетування.

Інформаційна кампанія про громадське бюджетування оприлюднюється у рубриці «Громадський бюджет» офіційного веб-сайту Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади та на дошках оголошень.

7. Реалізація проектів та оцінка  процесу впровадження громадського бюджетування 

Проекти, які шляхом голосування відповідно до розділу 5 були рекомендованими, виносяться на розгляд чергового пленарного засідання селищної ради і починають реалізовуватися після прийняття Лихівською селищною радою рішення щодо затвердження і початку їх фінансування.

Проекти, які будуть затвердженні рішенням Лихівської селищної  ради, підлягають фінансуванню за рахунок коштів громадського бюджету (бюджету участі) Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на запланований бюджетний рік.

Відповідальним за виконання проектів-переможців визначається головний розпорядник коштів селищного бюджету –Лихівська селищна рада, а виконавцями – розпорядники чи одержувачі коштів селищного бюджету.

Автор проекту долучається та контролює виконання свого проекту на будь-якому етапі.

З метою вдосконалення процесу реалізації громадського бюджетування виконавець проекту, або за його пропозицією інша особа, здійснює подання звітів до Лихівської селищної ради про виконання робіт по Проекту одразу після їх закінчення, але не пізніше 31 грудня поточного року за формою згідно додатку 4 даного Положення.

Після виконання робіт по реалізації проектів їх результати оприлюднюються на сайті Лихівської громади та на дошках оголошень.

8. Прикінцеві положення

Консультації стосовно громадського бюджетування в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді мають циклічний характер, тобто повторюються кожний наступний рік.

Процес реалізації громадського бюджетування підлягає моніторингу та щорічному оцінюванню, результати якого можуть використовуватися для впровадження змін з метою вдосконалення процесу реалізації громадського бюджетування.

Рекомендації стосовно змін у процедурі громадського бюджетування на кожний наступний рік розробляє експертна група. Персональний та кількісний склад експертної групи може бути змінений за рішенням виконавчого комітету селищної ради з врахуванням подання експертної групи.


    Секретар селищної ради                                                           Т.Л.Сельніцька



Додаток 1 до Положення.doc

Додаток 2 до Положення.doc

Додаток 3 до Положення.doc

Додаток 4 до Полження.doc













Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux