Керуючись законами України „Про місцеве самоврядування в Україні” і „Про адміністративні послуги”, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385 „Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року” (зі змінами), ураховуючи розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України” (зі змінами) та від 16 листопада 2016 року № 918-р „Про схвалення Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні”, з метою створення належних умов для фізичних та юридичних осіб щодо отримання якісних і доступних адміністративних послуг, забезпечення створення та ефективної діяльності центру надання адміністративних послуг та посилення його ролі в поліпшенні інвестиційної привабливості та конкурентоспроможності Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, ураховуючи висновки й рекомендації постійної комісії селищної ради з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики, селищна рада в и р і ш и л а:
Затвердити Програму розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді на 2019 – 2021 роки (додається).
Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на постійної комісії селищної ради з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики ( ТІТОВ).
Селищний голова Л.С.ГОРБЕНКО
Додаток
до рішення селищної ради
від 06.12.2018 року №612-37/ VII
ПРОГРАМА
розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг
у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді
на 2019 – 2021 роки
І. Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв’язання
шляхом розроблення і виконання програми
Протягом останніх трьох років Україна активно демонструє потужне впровадження реформи у сфері надання адміністративних послуг. Насамперед це стосується питання децентралізації на місцевому рівні найпопулярніших адміністративних послуг, зокрема з питань державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно, реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання особи, надання відомостей з Державного земельного кадастру (далі – ДЗК), а також законодавчо отриманих повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю та з прийому громадян для оформлення та видачі біометричних паспортних документів у центрах надання адміністративних послуг (далі – ЦНАП).
Крім того, створено законодавчі передумови для старту процесу з інтеграції інших базових адміністративних послуг, у першу чергу, щодо державної реєстрації актів цивільного стану, реєстрації (перереєстрації, зняття з обліку) транспортних засобів, видачі (обміну) посвідчень водія до інтегрованих офісів – ЦНАП. Також відповідно до вимог чинного законодавства адміністративні послуги соціального характеру (державні допомоги, субсидії тощо) включено до переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади, які надаються через ЦНАП.
Відзначається суттєвий прогрес і в питанні створення й забезпечення належної роботи центрів як незалежної інституції, зорієнтованої, перш за все, на руйнування стереотипного мислення про ЦНАП, як бюрократичні установи з „типовими чиновниками”, та запровадження абсолютного нового формату комунікації діючої влади з громадянами і бізнесом.
Той факт, що станом на 01 жовтня 2015 року в Україні працювали 644 ЦНАП та їх 18 територіальних підрозділів, а станом на 01 січня 2018 року – вже 699 центрів та 47 територіальних підрозділів, а, зокрема, на Дніпропетровщині у квітні 2018 року їх кількість становила 47 ЦНАП з 10 філіями проти 35 центрів у 2015 році, свідчить про те, що ці інституції є достатньо затребуваними серед населення, і вони мають значні переваги, насамперед завдяки подоланню „радянської спадщини” в організації процесу обслуговування людини, яка звертається до органу влади за послугою, докорінній зміні ставлення до неї і забезпеченню надання сервісу держави за принципами „єдиного офісу” та „супермаркету послуг” за умови мінімальної кількості відвідувань суб’єкта звернення.
Саме на мінімізацію „походів” споживача послуг до ЦНАП або безпосередньо до надавача послуг, виключення будь-яких корупційних ризиків під час адміністративних процедур та одночасне підвищення ефективності надання послуг спрямований і такий вкрай важливий і актуальний напрям національної політики, як розвиток сфери надання електронних послуг. Ураховуючи активну позицію України щодо підсилення власної спроможності серед країн світу за показником цифровізації державних послуг, протягом останніх років законодавцем створено достатнє підґрунтя для запуску процесів з переведення надання послуг в онлайн-формат. Ключовими моментами в цьому питанні є схвалення Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні та затвердження плану заходів щодо її реалізації.
На цей час Дніпропетровська область утримує позиції абсолютного лідера в Україні за кількістю офісів ЦНАП – усього 57 центрів з філіями, у тому числі створено найбільшу мережу центрів в об’єднаних територіальних громадах (далі – ОТГ) – 10.
Дніпропетровщина є лідером щодо розробки та впровадження інноваційних проектів у сфері надання адміністративних послуг.
Так, за підсумками 2017 року знаковими проектами для регіону та України в цілому стали:
„Мобільний офіс ЦНАП” – унікальна валіза з комплектом портативної техніки для обслуговування осіб з інвалідністю та людей, які через стан здоров’я обмежені у пересуванні, безпосередньо за місцем їх перебування, без відвідування центру. Сервіс, започаткований у ЦНАП м. Кам’янського та в подальшому презентований як брендований продукт Дніпропетровської області, – „Мобільне автоматизоване робоче місце адміністратора ЦНАП”, що активно тиражується не лише на Дніпропетровщині, але й за її межами;
„Мобільний офіс ЦНАП „на колесах” – автомобіль-трансформер, що перетворюється зі звичайної вантажівки в модульний офіс, у якому адміністратори здійснюють прийом з надання адміністративних і соціальних послуг мешканцям віддалених територій. Проект створений у м. Кривий Ріг, що не має аналогів в Україні.
Крім того, Дніпропетровщина займає позиції лідера у впровадженні технологій електронного урядування та електронної демократії, зокрема у сфері надання адміністративних послуг.
Так, з 2012 року створений та активно функціонує єдиний програмно-технічний комплекс облдержадміністрації „Регіональний віртуальний офіс електронних адміністративних послуг Дніпропетровської області” (далі – віртуальний офіс), що складається з 2-х веб-порталів:
зовнішнього – для заявників, які отримують повний доступ до адміністративних послуг і дозвільних процедур, що надаються на території Дніпропетровської області, із запровадженими сервісами щодо замовлення певних видів послуг та отримання інформації про хід розгляду справи через „Особистий кабінет” або SMS-повідомлення (e-services.dp.gov.ua);
внутрішнього – для адміністраторів ЦНАП і суб’єктів надання адміністративних послуг, їх представників, які взаємодіють за єдиними стандартами та типовими регламентами з надання адміністративних послуг у рамках єдиного програмного забезпечення.
Саме впровадження й активна підтримка такої інформаційної системи, як віртуальний офіс вигідно вирізняють Дніпропетровську область на фоні інших регіонів, насамперед, завдяки втіленню єдиного програмного рішення, що охоплює ЦНАП усієї Дніпропетровщини.
Крім того, протягом останніх років Дніпропетровська область стала потужним майданчиком для активного розвитку інших інформаційних систем і затребуваних електронних сервісів, спрямованих на збільшення кількості адміністративних та соціальних послуг, замовлення й отримання яких можливо в онлайн-форматі як через ЦНАП, так і безпосередньо через суб’єкти надання послуг. Така успішна практика в подальшому була розтиражована на територію інших регіонів України.
Разом з тим, незважаючи на значні досягнення Дніпропетровщини у сфері надання адміністративних послуг, суттєві напрацювання як щодо забезпечення ефективної роботи мережі ЦНАП, так і розробки унікальних технологічних рішень, впровадження популярних електронних сервісів надання послуг, залишається низка проблем, що потребують комплексного підходу до їх вирішення та організації загальної системної координації усіх процесів, пов’язаних із вдосконаленням сфери надання адміністративних послуг у Дніпропетровському регіоні.
Так, виходячи з аналізу стану фактичного надання адміністративних послуг на території області, необхідно вжити заходів щодо розв’язання таких проблемних питань, серед яких:
складність та зарегульованість процедур надання окремих адміністративних послуг громадянам і суб’єктам господарювання;
низький рівень стандартизації і відсутність уніфікованих механізмів надання послуг;
поодиноке локальне запровадження в ЦНАП комплексних послуг та послуг „одним пакетом” за життєвими обставинами та бізнес-ситуаціями;
відсутність систематизованого регіонального реєстру адміністративних послуг;
повільний темп утворення нових ЦНАП в ОТГ порівняно з активною динамікою формування таких спроможних громад в області;
значна віддаленість окремих ЦНАП від мешканців підпорядкованих територій;
наявна диспропорція у стані функціонування та якості обслуговування між ЦНАП, що утворені у містах та сільських населених пунктах;
невідповідність ресурсного забезпечення багатьох ЦНАП вимогам, встановленим чинним законодавством, зокрема щодо створення належних умов обслуговування заявників;
недостатній рівень інтеграції базових адміністративних і соціальних послуг до ЦНАП регіону, у тому числі через відсутність конструктивної співпраці з боку окремих суб’єктів надання адміністративних послуг;
необхідність розширення мережі ЦНАП, які обслуговуватимуть населення з оформлення та видачі біометричних паспортних документів;
низький рівень забезпечення ЦНАП регіону зчитувачами інформації з паспорта громадянина України у формі картки (ID-картки);
відсутність системного підходу до об’єктивного ґрунтовного аналізу щодо якості обслуговування населення в ЦНАП області;
недостатньо ефективна робота багатьох ЦНАП, утворених при районних державних адміністраціях, через брак необхідного фінансування;
відсутність інтеграції віртуального офісу та інших інформаційних систем з Єдиним державним порталом адміністративних послуг;
відсутність автоматизованого обміну даними між віртуальним офісом та іншими інформаційними системами для оптимізації процедур надання адміністративних послуг;
недостатній рівень застосування інноваційних інструментів надання адміністративних послуг в електронному вигляді;
відсутність наявної можливості сплати адміністративного збору за надання визначених законом адміністративних послуг у регіональних інформаційних системах;
відсутність мобільних додатків віртуального офісу та інших інформаційних систем для забезпечення зручності замовників послуг;
низький рівень обізнаності громадян і суб’єктів господарювання, особливо в сільській місцевості, щодо запроваджених електронних сервісів у сфері надання адміністративних послуг;
неготовність певних категорій державних службовців, посадових осіб органів місцевого самоврядування до запровадження електронних послуг;
низький рівень спеціалізованих знань та професійних навичок у фахівців більшості ОТГ щодо алгоритму створення ЦНАП, забезпечення ефективної роботи такого центру, практичних аспектів надання адміністративних послуг;
велика плинність кадрів у ЦНАП та недостатня спроможність більшості фахівців центрів швидко адаптуватися під зміни чинного законодавства у сфері надання адміністративних послуг;
недостатній рівень запровадження європейських практик обслуговування заявників у ЦНАП області, насамперед, що стосується питань клієнтоорієнтованості, ділової етики, командної роботи, вільного володіння державною мовою, гендерної рівності, комп’ютерної грамотності тощо;
низький рівень кваліфікації адміністраторів ЦНАП регіону щодо роботи з інклюзивною категорією громадян;
слабка інформованість населення про сутність та основні напрями діяльності ЦНАП;
поширена думка серед громадськості про ЦНАП як „чергову бюрократичну установу”, недостатній рівень довіри з боку населення до цієї інституції та до електронних сервісів у сфері надання адміністративних послуг.
Запропонована Програма розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Лихівській елищній об’єднаній територіальній громаді (далі – Програма) спрямована на розв’язання окреслених вище проблем та є тим дієвим інструментом, що дозволяє консолідувати зусилля органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, проектів міжнародної технічної допомоги та експертного середовища задля активної реалізації на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади реформи у сфері надання адміністративних послуг, утримання й зміцнення лідерських позицій Дніпропетровщини та максимальне поширення її успішного досвіду в загальнодержавному масштабі.
ІІ. Мета Програми
Метою Програми є застосування комплексного підходу до визначення пріоритетних напрямів розвитку сфери надання адміністративних послуг, а також результативного виконання ключових завдань для створення належних умов з максимального наближення сервісу держави до кожного мешканця громади.
Формування та реалізація політики Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади у сфері надання адміністративних послуг зосереджуються, насамперед, на:
відпрацюванні дієвих механізмів надання якісних та доступних адміністративних послуг громадянам і суб’єктам господарювання, зниженні адміністративного навантаження на замовників послуг;
розробці та впровадженні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у процедури надання послуг;
активному розвитку та масштабному використанні затребуваних електронних сервісів;
втіленні інноваційних підходів у діяльність ЦНАП, забезпеченні єдиних стандартів їх роботи на території громади;
запровадженні ефективної системи громадського моніторингу якості надання адміністративних послуг;
популяризації ЦНАП та досягненні високого рівня суспільної довіри до влади як надавача послуг.
Програма є комплексним документом, розробленим відповідно до головних принципів і завдань реформування сфери надання адміністративних послуг, викладених у Державній стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, затвердженій Постановою Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385 (зі змінами), Стратегії реформування державного управління України на 2016 – 2020 роки, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474-р (зі змінами), Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні, схваленій розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 918-р, спрямованих на виконання заходів, визначених у плані дій із впровадження Ініціативи „Партнерство „Відкритий Уряд” у 2016 – 2018 роках, затвердженому відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 року № 909-р, та плані заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні на 2017 – 2018 роки, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 червня 2017 року № 394-р.
Програма повністю узгоджується з визначеними стратегічними та опера-ційними цілями, конкретними заходами для їх досягнення, що відображені в Стратегію розвитку Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади на 2018-2022 роки, затвердженій рішенням Лихівської селищної ради від 29 червня 2018 року року № 474-33/VIІ.
III. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми
Досягнення головної мети Програми передбачає активне впровадження пріоритетних напрямів у сфері надання адміністративних послуг, до числа яких належать:
1. Стандартизація та впорядкування нормативно-правового регулювання сфери надання адміністративних послуг.
2. Створення центру надання адміністративних послуг із широким застосуванням інформаційних технологій.
3. Впровадження і розвиток електронних сервісів та інформаційних систем у сфері надання адміністративних послуг.
4. Навчальна та інформаційна підтримка, популяризація ЦНАП та поширення успішних практик у сфері надання адміністративних послуг.
Розв’язанню окреслених у попередньому розділі проблемних питань сприятиме виконання першочергових заходів за кожним із запропонованих пріоритетних напрямів, а саме:
1. Стандартизація та впорядкування нормативно-правового регулювання сфери надання адміністративних послуг:
розробка та затвердження порядку надання адміністративних послуг, що надаватимуться через ЦНАП Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, за відповідними напрямами та суб’єктами надання послуг, у тому числі в електронній формі, та необхідних змін до чинної нормативно-правової бази селищної ради;
відпрацювання моделей послуг, у першу чергу, комплексних послуг та послуг „одним пакетом” за життєвими обставинами і бізнес-ситуаціями;
запровадження, у разі необхідності, нового уніфікованого порядку і моделі надання адміністративних послуг, інформаційних і технологічних карток, у тому числі в електронній формі.
2. Утворення і розвиток центру надання адміністративних послуг в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді:
утворення нового сучасного центру надання адміністративних послуг у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді;
організація віддалениого робочого місця адміністратора ЦНАП у Байдаківському старостинському окрузі, активне поширення практики виїзних мобільних офісів (за допомогою мобільного автоматизованого робочого місяця адміністратора ЦНАП або спеціалізованого автомобіля) для якісного обслуговування мешканців громади, зокрема віддалених територій;
забезпечення належного рівня ресурсного забезпечення центру, у тому числі шляхом залучення коштів державного бюджету у вигляді субвенції на розвиток інфраструктури ОТГ, коштів Державного фонду регіонального розвитку, а також активної співпраці з міжнародними донорськими програмами й проектами, громадськими об’єднаннями;
забезпечення належних матеріально-технічних умов у ЦНАП для комфортного перебування осіб з інвалідністю та відвідувачів з дітьми;
впровадження систем аудіо- та відеофіксації робочих процесів у приміщенні ЦНАП громади з метою мінімізації корупційних ризиків та підвищення рівня безпеки працівників ЦНАП;
розширення спектру найзатребуваніших серед населення послуг у ЦНАП, у тому числі з питань державної реєстрації актів цивільного стану, реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, соціальних та пенсійних послуг тощо;
забезпечення ЦНАП забезпечення ЦНАП зчитувачами інформації з паспорта громадянина України у формі картки (ID-картки);
3. Упровадження і розвиток електронних сервісів та інформаційних систем у сфері надання адміністративних послуг:
Інтеграція ЦНАП з віртуальним офісом, регіональними інформаційними та іншими системами ( підключення ЦНАП, онлайн-сплата адміністративного збору, електронний запис на прийом до ЦНАП, попередній розгляд пакетів документів, максимальна кількість послуг для замовлення в онлайн-форматі тощо). Забезпечення підтримки безперебійного функціонування зазначених інформаційних систем.
впровадження мобільних додатків у сфері надання адміністративних послуг;
впровадження технічних і технологічних рішень щодо надання заявникам комплексних послуг та послуг „одним пакетом” за життєвими обставинами та бізнес-ситуаціями;
запровадження функції використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) задля міжвідомчої взаємодії ЦНАП та суб’єктів надання адміністративних послуг;
застосування засобів електронної ідентифікації суб’єктів звернень у регіональних інформаційних системах для використання електронних сервісів надання адміністративних послуг.
4. Навчальна та інформаційна підтримка, популяризація ЦНАП та поширення успішних практик у сфері надання адміністративних послуг:
забезпечення систематичного навчання персоналу ЦНАП за участю провідних суб’єктів надання адміністративних послуг з питань практичних аспектів надання адміністративних послуг, їх стандартизації, оптимізації порядків надання таких послуг, використання ЕЦП у міжвідомчій взаємодії, впровадження електронних сервісів тощо;
дистанційне навчання (електронних курсів) для посадових осіб, керівників та адміністраторів ЦНАП, щодо документального, організаційно-технічного створення ЦНАП та забезпечення їх ефективної роботи;
участь співробітників ЦНАП у спеціалізованих навчальних програмах: щодо спілкування з інклюзивною категорією громадян, толерантної поведінки з відвідувачами, культури ділового спілкування, відповідних дій у кризових ситуаціях та в разі виникнення форс-мажорних обставин, стресостійкості, організації командної роботи, вільного володіння державною мовою тощо;
відповідність ЦНАП концепції фірмового стилю й ключових атрибутів єдиної мережі ЦНАП Дніпропетровщини;
запровадження нестандартних підходів до організації роботи ЦНАП як дієвих майданчиків для творчого, духовного та патріотичного розвитку мешканців громади;
створення на базі ЦНАП громади постійних робочих місць для громадян з метою організації навчання та безпосереднього доступу до електронних сервісів державних і регіональних інформаційних систем;
організація та проведення публічних заходів (презентацій, круглих столів, зустрічей з громадськістю тощо) за напрямом надання адміністративних послуг та роботи ЦНАП;
проведення масштабних інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації для популяризації діяльності ЦНАП та пропагування користування електронними сервісами серед населення;
прийняття участі у конкурсах з підтримки інноваційних проектів у сфері надання адміністративних послуг.
Реалізація цих ключових заходів дозволить досягти головної мети Програми, створити комфортне для громадян і суб’єктів господарювання середовище надання адміністративних послуг, мінімізувати корупційні ризики та підвищити загальну ефективність діяльності органів влади на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади.
IV. Строки та етапи виконання Програми
Програма реалізується в один етап. Початок виконання – 2019 рік, закінчення – 2021 рік.
V. Перелік завдань і заходів Програми
Для забезпечення якісного виконання та дієвого контролю за реалізацією Програми розроблено перелік завдань і заходів, з урахуванням визначених пріоритетів, у якому також зазначаються очікувані результати та необхідні обсяги фінансування (додаток 1).
VI. Ресурсне забезпечення Програми
Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету (у межах наявних фінансових ресурсів), обласного бюджету, селищного бюджету (у межах передбачених фінансових ресурсів) та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України. Обсяги фінансування з селищного бюджету визначаються щороку, під час його формування або у ході виконання, у межах передбачених фінансових ресурсів.
VII. Організація управління та контролю
за ходом виконання Програми
Замовником Програми є виконавчий комітет селищної ради.
Контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія селищної ради з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики.
Виконавцями заходів Програми є: відділ надання адміністративних та соціальних послуг, відділ ЖКГ, транспорту, благоустрою, містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності, фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, відділ загально-організаційного забезпечення.
Щокварталу, не пізніше ніж до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, виконавці заходів Програми надають відповідну інформацію до відділу загально-організаційного забезпечення для узагальнення.
Оцінку стану ефективності реалізації Програми здійснює відділ надання адміністративних та соціальних послуг виконавчого комітету селищної ради облдержадміністрації протягом усього строку її виконання.
Відділ загально-організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради готує звіт про результати виконання Програми і надає його до облдержадміністрації щокварталу, до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом.
Щороку у складі звіту про підсумки соціально-економічного розвитку області готується інформація про хід виконання Програми за попередній рік та завдання на наступний.
VIII. Очікувані кінцеві результати виконання Програми
Затвердження Програми та виконання її заходів дозволить започаткувати на території Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади нову практику з комплексного розвитку і потужної підтримки сфери надання адміністративних послуг на місцевому та регіональному рівнях, що в подальшому стане гідним прикладом для тиражування успішного досвіду Дніпропетровщини у межах України та створить передумови для інтеграції запроваджених регіональних рішень до національної політики у цій сфері.
Основними результатами виконання пріоритетних завдань і заходів Програми стануть:
організація сервісного обслуговування кожного мешканця громади, перехід до нової системи надання високоякісних, доступних, прозорих адміністративних послуг, орієнтованих, перш за все, на повноцінне задоволення потреб суб’єктів звернень;
запровадження спільних правил та єдиних стандартів надання адміністративних послуг у регіональних інформаційних системах та ЦНАП Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади;
зниження адміністративного навантаження на громадян і суб’єктів господарювання, максимальне охоплення населення комплексними послугами та послугами „одним пакетом” за життєвими обставинами і бізнес-ситуаціями;
розширення та зміцнення інституційної спроможності дієвої мережі ЦНАП Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, формування потужної ресурсної бази центру;
позиціонування ЦНАП у суспільстві як „супермаркету послуг”, незалежної інституції проєвропейського формату;
створення безбар’єрного середовища щодо отримання адміністративних послуг, у тому числі в ЦНАП, для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення;
запровадження європейських практик обслуговування заявників у ЦНАП, максимальне втілення клієнтоорієнтованого підходу в процес надання адміністративних послуг;
формування високого рівня довіри населення, громадських об’єднань і міжнародних донорських організацій до діяльності виконавчого комітету селищної ради та Лихівської селищної ради у сфері надання адміністративних послуг;
визнання внеску Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади в успішну реалізацію реформи у сфері надання адміністративних послуг в Україні.
Показники оцінки ефективності виконання Програми викладено у додатку 2 до додатка до рішення селищної ради.
Секретар селищної ради Т.Л.Сельніцька
ПАСПОРТ
Програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді
на 2019 – 2021 роки
1. Назва: Програма розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді на 2019 – 2021 роки.
2. Підстава для розроблення: закони України „Про місцеві державні адміністрації” та „Про адміністративні послуги”, Постанова Кабінету Міністрів України від 06 серпня 2014 року № 385 „Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року” (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474-р „Деякі питання реформування державного управління України” (зі змінами) та від 16 листопада 2016 року № 918-р „Про схвалення Концепції розвитку системи електронних послуг в Україні”.
3. Замовником Програми є виконавчий комітет селищної ради.
4. Відповідальні за виконання Програми: відділ надання адміністративних та соціальних послуг, відділ ЖКГ, транспорту, благоустрою, містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності, фінансово-економічний відділ виконавчого комітету селищної ради, відділ загально-організаційного забезпечення.
6. Мета: застосування комплексного підходу до визначення пріоритетних напрямів розвитку сфери надання адміністративних послуг, а також результативного виконання ключових завдань для створення належних умов з максимального наближення сервісу держави до кожного мешканця Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади.
7. Початок: 2019 рік, закінчення: 2021 рік.
8. Етапи виконання: 2019 – 2021 роки, в один етап.
9. Загальні обсяги фінансування: в межах фінансових ресурсів
10. Очікувані кінцеві результати виконання Програми.
Напрями показників Програми |
Найменування показників |
Одиниця виміру |
Значення показників |
|||
Усього
|
у тому числі за роками |
|||||
2019 |
2020 |
2021 |
||||
Соціальні
|
Кількість розроблених моделей комплексних послуг та послуг „одним пакетом” для впровадження в ЦНАП і регіональних інформаційних системах
|
од. |
1 |
1 |
- |
- |
Кількість новостворених ЦНАП у громаді
|
од. |
1 |
1 |
- |
- |
|
Кількість введених у дію мобільних автоматизованих робочих місць адміністра-торів ЦНАП на території громади
|
од. |
1 |
3 |
- |
- |
|
Кількість ЦНАП, що запровадили послуги з оформлення й видачі біометричних паспортних документів
|
од. |
1 |
- |
1 |
- |
|
Кількість нових ЦНАП, що підключені до регіональних інформаційних систем
|
од. |
1 |
1 |
- |
- |
|
Кількість запроваджених нових електронних сервісів у регіональних інформаційних системах
|
од. |
1 |
1 |
- |
- |
|
Кількість проведених публічних заходів за напрямом надання адміністративних послуг та роботи ЦНАП
|
од. |
5 |
1 |
2 |
2 |
11. Координація та контроль за виконанням:
відділ загально-організаційного забезпечення виконавчого комітету селищної ради готує звіт про результати виконання Програми і надає його до облдержадміністрації щокварталу, до 15 числа місяця, що настає за звітним періодом.
контроль за виконанням Програми здійснює постійна комісія селищної ради з фінансово-економічних питань та бюджету, питань прав людини, законності, депутатської діяльності і етики.
Секретар селищної ради Т.Л.Сельніцька
Додаток до додатка
до рішення селищної ради
від 06.12.2018 року №612-37/VII
ПЕРЕЛІК
завдань і заходів Програми розвитку й підтримки сфери надання адміністративних послуг
у Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді на 2019 – 2021 роки
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Зміст заходів Програми з виконання завдання |
Відповідальні за виконання |
Строки виконання |
Джерела фінансування
|
Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн |
Очікуваний результат від виконання заходу |
|||||||||||||||||
Усього |
2019 |
2020 |
2021 |
||||||||||||||||||||
І. Стандартизація та впорядкування нормативно-правового регулювання сфери надання адміністративних послуг |
|||||||||||||||||||||||
Стандартизація та впорядку-вання нормативно-правового регулювання сфери надання адміністративних послуг
|
1. Розробка та затвердження порядку надання адміністративних послуг, що надаватимуться через ЦНАП Лихівської селищної об’єднаної територіальної громади, за відповідними напрямами та суб’єктами надання послуг, у тому числі в електронній формі, та необхідних змін до чинної нормативно-правової бази селищної ради
|
структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Одержання об’єктивної інформації про рівень доступності та зручності отримання адміністративних послуг громадянами Лихівської ОТГ
|
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Зміст заходів Програми з виконання завдання |
Відповідальні за виконання |
Строки виконання |
Джерела фінансування |
Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання, тис. грн |
Очікуваний результат від виконання заходу |
|||||||||||||||||
Усього |
2019 |
2020 |
2021 |
||||||||||||||||||||
|
1.2. Розробка пропозицій зі спрощення й оптимізації порядків надання адміністративних послуг, у тому числі в електронній формі, та необхідних змін до чинної нормативно-правової бази селищної ради
|
структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Визначення основних шляхів поліпшення ситуації із забезпечення належних умов для якісного задоволення потреб суб’єктів звернень у доступних і зрозумілих адміністративних послугах на території громади.
Формування сприятливого правового поля для впровадження спрощених механізмів надання адміністративних послуг мешканцям громади. |
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
1.3. Відпрацювання моделей послуг, у першу чергу, комплексних послуг та послуг „одним пакетом” за життєвими обставинами і бізнес-ситуаціями
|
структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Зниження адміністративного навантаження на громадян і суб’єктів господарювання. Запровадження якісно нових підходів до сервісного обслуговування населення з надання адміністративних послуг на території громади
|
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
Фінансування не потребує |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||
ІІ. Створення і розвиток центру надання адміністративних послуг в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді |
|||||||||||||||||||||||
2.Створення і розвиток центру надання адміністративних послуг
в Лихівській селищній об’єднаній територіальній громаді |
2.1. Утворення ЦНАП у Лихівській селищній об’єднаній громаді
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
У межах фінансових асигнувань з державного бюджету на зазначені заходи |
Забезпечення надання високоякісних адміністративних послуг населенню у максимальній наближеності та територіальній доступності.
Створення ефективних майданчиків для спілкування влади з громадськістю в новому європейському форматі. |
|||||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
1 500,0 |
1 500,0
|
- |
- |
|||||||||||||||||||
2.2. Організація віддаленого робочого місця адміністратора ЦНАП в Байдаківському старостинському окрузі
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Максимальне наближення сервісу держави до кожного мешканця громади
Створення безбар’єрного середовища щодо отримання адміністративних послуг маломобільними групами населення та мешканцями віддалених територій громади |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
700,0 |
700,0 |
- |
- |
|||||||||||||||||||
2.3. Посилення рівня ресурсного забезпечення центру, у тому числі шляхом залучення коштів державного бюджету у вигляді субвенцій на розвиток інфраструктури ОТГ, соціально-економічний розвиток окремих територій, а також активної співпраці з міжнародними донорськими програмами й проектами, громадськими об’єднаннями
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
У межах фінансових асигнувань з державного бюджету на зазначені заходи |
Формування потужної ресурсної бази мережі ЦНАП Дніпропетровщини.
Створення сучасних центрів європейського зразка з відкритим простором та комфортними умовами перебування для суб’єктів звернень |
||||||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
2200,0 |
-
|
2200,00 |
- |
|||||||||||||||||||
2.4. Забезпечення належних матеріально-технічних умов у ЦНАП для комфортного перебування осіб з інвалідністю та відвідувачів з дітьми
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2018 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Запровадження
принципу максимальної клієнтоорієнтованості в ЦНАП регіону. Забезпечення особам з інвалідністю безперешкодного доступу до центрів і послуг, що в них надаються. Формування високого рівня довіри громадськості до влади |
|||||||||||||||
|
Обласний бюджет
|
500,0 |
- |
500,0 |
- |
||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
1000,0 |
- |
1000,0 |
- |
|||||||||||||||||||
2.5. Упровадження систем аудіо- та відеофіксації робочих процесів у приміщеннях ЦНАП регіону з метою мінімізації корупційних ризиків та підвищення рівня безпеки працівників ЦНАП
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2018 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Запровадження європейських практик організації робочих процесів у центрах.
Формування високого рівня довіри населення, громадських об’єднань і міжнародних організацій до діяльності ЦНАП |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
|
Інші джерела
|
100,0 |
- |
100,0 |
- |
||||||||||||||||||
2.6. Розширення спектру найзатребуваніших серед населення послуг у ЦНАП, у тому числі з питань державної реєстрації актів цивільного стану, реєстрації (перереєстрації) транспортних засобів, соціальних та пенсійних послуг тощо
|
Суб’єкт надання адміністративних послуг, міжнародні організації (за згодою), громадські об’єднання
(за згодою) |
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Позиціонування ЦНАП у суспільстві як „супермаркету послуг”.
Максимальне скорочення грошових та часових витрат громадян і суб’єктів господарювання на отримання адміністративних послуг. Мінімізація корупційних ризиків для населення. Формування високого рівня суспільної довіри до діяльності ЦНАП |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
2.7. Забезпечення ЦНАП зчитувачами інформації з паспорта громадянина України у формі картки (ID-картки)
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2018 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Позиціонування ЦНАП у суспільстві як „супермаркету послуг”.
Повноцінне задоволення потреб мешканців регіону в найбільш затребуваних адміністративних послугах. Втілення європейських практик обслуговування в реалії роботи ЦНАП Дніпропетровщини. Утримання провідних позицій області щодо запровадження популярних сервісів у сфері надання адміністративних послуг |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
III. Впровадження і розвиток електронних сервісів та інформаційних систем у сфері надання адміністративних послуг |
|||||||||||||||||||||||
3.Впровадження і розвиток електронних сервісів та інформаційних систем у сфері надання адміністративних послуг |
3.1. Запровадження функції використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) задля міжвідомчої взаємодії ЦНАП та суб’єктів надання адміністративних послуг
|
суб’єкти надання адміністративних послуг
(за згодою), структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради |
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Скорочення часових витрат на оформлення адміністративних послуг шляхом запровадження повноцінного електронного документообігу між учасниками процесу
|
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
5,0
|
5,0 |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
IV. Навчальна та інформаційна підтримка, популяризація ЦНАП та поширення успішних практик у сфері надання адміністративних послуг |
|||||||||||||||||||||||
4.Навчальна та інформаційна підтримка, популяризація ЦНАП та поширення успішних практик у сфері надання адміністратив-них послуг
|
4.1. Забезпечення систематичного навчання персоналу ЦНАП за участю провідних суб’єктів надання адміністративних послуг з питань практичних аспектів надання адміністративних послуг, їх стандартизації, оптимізації порядків надання таких послуг, використання ЕЦП у міжвідомчій взаємодії, впровадження електрон-них сервісів тощо
|
суб’єкти надання адміністративних послуг, департамент соціального
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Посилення професійно-кваліфікаційного рівня співробітників ЦНАП.
Досягнення максимального рівня задоволеності громадян і суб’єктів господарювання якістю надання адміністративних послуг у центрах Дніпропетровщини |
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
20,0 |
10,0 |
10,0 |
- |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
4.2. Організація дистанційного навчання (електронних курсів) для посадових осіб, керівників та адміністраторів ЦНАП, щодо документального, організаційно-технічного створення ЦНАП та забезпечення їх ефективної роботи
|
Суб’єкти надання адміністративних послуг
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Вивчення кращого досвіду з організації роботи ЦНАП в інноваційному форматі.
Практичне застосування успішних практик зі створення та функціонування ЦНАП як дієвих інтегрованих офісів, орієнтованих на якісне та оперативне задоволення потреб споживачів послуг |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
10,0 |
10,0 |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
4.3. Участь співробітників ЦНАП у спеціалізованих навчальних програмах: щодо спілкування з інклюзивною категорією громадян, толерантної поведінки з відвідувачами, культури ділового спілкування, відповідних дій у кризових ситуаціях та в разі виникнення форс-мажорних обставин, стресостійкості, організації командної роботи, вільного володіння державною мовою тощо
|
Суб’єкти надання адміністративних послуг
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Застосування європейських практик обслуговування заявників та організації робочих процесів у діяльності ЦНАП.
Максимальне втілення клієнтоорієнтованого підходу в процес надання адміністративних послуг. Досягнення високих рейтингових позицій діяльності ЦНАП Дніпропетровщини |
|||||||||||||||
Обласний бюджет
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
3,0 |
3,0 |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
|
4.4. Запровадження нестандартних підходів до організації роботи ЦНАП як дієвих майданчиків для творчого, духовного та патріотичного розвитку мешканців громади
|
Структурні підрозділи виконкому селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Руйнування стереотипів у суспільстві про ЦНАП як виключно адміністративні установи.
Започаткування та активна підтримка нового формату спілкування влади з населенням. Формування високого рівня довіри громадськості до діяльності ЦНАП регіону |
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
|
4.5. Створення на базі ЦНАП громади постійних робочих місць для громадян з метою організації навчання та безпосереднього доступу до електронних сервісів державних і регіональних інформаційних систем
|
Селищна рада, структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2019 – 2021 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Досягнення високого рівня обізнаності населення про актуальні електронні сервіси та активна динаміка їх використання на території регіону
|
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
5,0 |
- |
5,0 |
- |
|||||||||||||||||||
|
4.6. Організація та проведення публічних заходів за напрямом надання адміністративних послуг та роботи ЦНАП
|
Структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2018 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
- |
Визначення проблемних питань у сфері надання адміністративних послуг, їх обговорення та пошук ефективних шляхів щодо їх комплексного розв’язання.
Вивчення, популяризація та поширення кращого вітчизняного і міжнародного досвіду організації роботи ЦНАП та якісного обслуговування населення з питань надання адміністративних послуг. Забезпечення експертної, наукової, інформаційної та іншої підтримки в утворенні та функціонуванні ЦНАП. Розвиток громадських ініціатив у сфері надання адміністративних послуг |
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
10,0 |
- |
10,0 |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
У межах наявних фінансових ресурсів |
||||||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
|
4.7. Проведення масштабних інформаційних кампаній за участю засобів масової інформації для популяризації діяльності ЦНАП та пропагування користування електронними сервісами серед населення
|
Структурні підрозділи виконавчого комітету селищної ради
|
Протягом 2018 – 2020 років |
Державний бюджет
|
– |
– |
– |
– |
Досягнення максимального рівня інформованості населення області про діяльність ЦНАП та їх переваги, а також сучасні електронні сервіси у сфері надання адміністративних послуг.
Залучення громадськості до активного користування послугами ЦНАП та запропонованими електронними сервісами. Формування позитивного іміджу ЦНАП у суспільстві |
||||||||||||||
Обласний бюджет
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
Місцевий бюджет
|
5,0 |
-
|
2,5 |
2,5 |
|||||||||||||||||||
Інші джерела
|
- |
- |
- |
- |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Секретар селищної ради Т.Л.Сельніцька